جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

برنامه‌های دهه فجر امسال باید رویکرد نشاط و امید بخشی داشته باشند

عسگری گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال باید رویکرد نشاط و امید بخشی داشته باشند و شعار محوری امسال که «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» در تمام برنامه‌ها نمود داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ - 27January 2021

برنامه های دهه فجر امسال باید رویکرد نشاط و امید بخشی داشته باشند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «محمد رضا عسگری» جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندهان شهرستانی سپاه، معاونین و اقشار تخصصی بسیج گفت: یکی از ویژگی های برتر حضرت ام البنین (س) به عنوان یکی از مدافعان واقعی حریم اهل بیت (ع) بصیرت و ولایتمداری است که بعد از حماسه عاشورا مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را به گوش جهانیان رساند.

وی افزود: نامگذاری روز وفات حضرت ام البنین (س) که بانوی ادب و کرامت هستند به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا درس های بسیار زیادی برای جامعه دارد و اهمیت مقام والای همسران و مادران شهدا را می رساند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: امروز باید بیش از هر زمانی قدردان خانواده معظم شهدا و خصوصا مادران و همسران شهدا باشیم چراکه این عزیزان رهروان واقعی و نمود عینی شهدا هستند و امروز مادران و همسران شهدا بهترین الگوی عملیاتی و کارآمد برای بانوان و دختران هستند که باید به این مسئله همواره توجه شود.

وی بیان داشت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی به وضوح شاهد دستاوردهای عظیم انقلاب هم در داخل و هم در خارج از مرزها هستیم که پیشرفت‌های عظیم در عرصه‌های مختلف و تشکیل جبهه مقاومت از مهمترین دستاوردهای انقلاب محسوب می شوند.

عسگری تأکید کرد: دهه مبارک فجر امسال فرصتی بسیار مناسب برای تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و اگرچه محدودیت‌هایی به واسطه شرایط کرونایی در کشور وجود دارد، اما نباید دلیلی برای غفلت از گرامیداشت باشکوه این ایام بسیار ارزشمند باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب تمرکز خود را برای ناامیدی و از بین بردن انگیزه های مردم و خصوصا جوانان گذاشته‌اند که از هیچ فرصت و روشی دریغ نمی کنند، گفت: لذا برنامه های دهه فجر امسال باید رویکرد نشاط و امید بخشی داشته باشند و شعار محوری امسال که  «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» در تمام برنامه ها نمود داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال آینده و ضرورت مشارکت گسترده مردم، برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد نشاط و امید آفرینی بسیار می تواند آثار و خیرات بسیاری به دنبال داشته باشد و لذا باید به این مسئله توجه شود.

این مسئول بیان داشت: یکی از اقداماتی که باید بیشتر مورد توجه باشد فضاسازی در راستای ایام الله دهه فجر است که باید از تمام ظرفیتهای موجود برای این مسئله استفاده شود و می توان رویکرد این فصاسازی‌ها تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف باشد که ابتکار و خلاقیت نیز نباید فراموش شود.

عسگری افزود: یکی از ظرفیت هایی که بسیار می تواند در راستای باشکوه ترشدن جشن انقلاب کمک کند استفاده از ظرفیت فضای مجازی است که باید تولیدات مناسب و خصوصا تولیداتی که برای جوانان و نوجوانان جذابیت داشته باشد در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه امسال در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس قرار گرفته ایم و برنامه های چهل سالگی از سوم خرداد تا پایان سال انجام می شوند یکی از رویکردهای دیگر برنامه ها باید محتوای دفاع مقدس باشد چراکه امروز اقتدار و پیشرفت هایی که در بسیاری از حوزه ها داریم به برکت فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت است و باید به این مسئله نیز توجه شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه روح الله استان مرکزی با تشکیل کمیته گرامیداشت دهه فجر سال ۹۹ که متشکل از تمام نواحی شهرستانی، رده ها، معاونت ها و اقشار تخصصی بسیج هستند برنامه های بسیار متنوع و اثرگذاری در طی این دهه تدوین کرده و برنامه ها از پنج شنبه نهم بهمن ماه آغاز و تا پایان بهمن ماه انجام خواهند شد.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به همزمانی ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام الله دهه فجر سعی شده از این مناسبت بزرگ استفاده شود که با برنامه‌ها سعی داریم الگوی کامل بشریت حضرت فاطمه زهرا (س) را به جامعه و خصوصا خواهران بزرگوار معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار