مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود، که منشاء تحولات بسیار و پیروزی های عظیم در انقلاب و دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۳۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه ای با سید «علی حمزه رضوی» مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یک اداره نبود، بلکه یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود که منشاء تحولات بسیار و پیروزی های عظیم در انقلاب و دفاع مقدس شد.

 وی گفت: مردم از جهاد سازندگی دوران انقلاب و جنگ، خاطرات فراموش نشدنی دارند، از خدمت به مناطق محروم و روستاها گرفته تا  میدان های سخت  نبرد در جنوب و غرب کشور با احداث  پل ها، خاکریز ها و جاده رملی در عملیات ها  و مناطق عملیاتی، حفر 128 کیلومتر کانال و اعزام 1670 دستگاه کمپرسی در دوران دفاع مقدس که همگی به عنوان ستون و تکیه گاه بزرگ رزمندگان محسوب می شد.

وی با بیان این که جهاد و جهادگران این استان نقش  برجسته ای داشتند، افزود: پیروزی رزمندگان و  مهندسی رزمی دفاع مقدس، مدیون  و مرهون مجاهدت رزمندگان  جهاد و سنگر سازان بی سنگر  است.

سلامی ادامه داد: با توجه به این مهم که جمعیت استان در دوران دفاع مقدس کمتر از  یک درصد جمعیت کشور بود ولی  شهدای جهاد  استان 4 درصد  شهدای جهاد کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول گفت: جهاد و جهادگران استان در بیش از 20 عملیات آفندی حضور داشتند که در مجموع 21 هزار نفر اعزام، 802 مجروح و جانباز و 19 آزاده سند افتخار مجاهدان فی سبیل الله  در جهاد سازندگی استان بود.

 وی نیز بابیان اینکه قرارگاه ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان یکی از افتخارات سازمان جهاد کشاورزی استان است، تصریح کرد: این قرارگاه با هدف آشنایی مردم و به‌ ویژه نسل جوان با حماسه سنگرسازان بی سنگر در حال احداث است.

سلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احداث قرارگاه ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان گفت: در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه به پایان رسیده و اقدامات غرفه آرایی و نرم‌افزاری سنگر و محوطه‌سازی قرارگاه آغاز شده است.

وی در خصوص دانشنامه  دفاع مقدس استان سمنان خاطر نشان  کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان یک فعالیت ارزشمند در راستای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است که وقایع حماسی این برهه‌ تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز کشور را لمس نکرده‌اند و این مهم می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی ادامه داد: در تنظیم دانشنامه دفاع مقدس نباید نقش ارزشمند جهاد سازندگی که به فرموده امام  راحل به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر یادکرده‌اند، فراموش و نادیده گرفته شود و  ضرورت دارد نقش تمامی گردان های جهاد استان  مستندسازی و  جمع‌آوری شود.

جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود

جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود

جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار