بازداشت ۲۰ جوان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و قدس

نظامیان صهیونیست در حمله امروز به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس، دست‌کم ۲۰ جوان فلسطینی را دستگیر کردند.
کد خبر: ۴۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ - 27January 2021

بازداشت ۲۰ جوان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و قدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و صبح امروز (چهارشنبه - ۲۷ ژانویه) با حمله به مناطق مختلف در کرانه باختری و شهر قدس، بیش از ۲۰ شهروند فلسطینی را پس از تفتیش منازلشان، بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، صبح امروز نظامیان صهیونیست با حمله به مناطق مختلف در کرانه باختری، دست‌کم ۲۰ شهروند فلسطینی را دستگیر کردند که اغلب آن‌ها جوان بودند و نام دو برادر نوجوان و شماری از آزادگان فلسطینی در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

بنا بر این گزارش، اشغالگران صهیونیستی از شهرک «بیرزیت» در شمال رام رالله، «مجدی ناصر وشحه» (۲۷ ساله) و «مهند نجیب سیف» (۲۴ ساله)، از شهرک «سبسطیه»، فردی به نام «ایهم ناهض عقل»، از شهرک‌های «برقین» و «قباطیه» در جنوب «جنین»، پنج شهروند از جمله دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله که با یکدیگر برادرند، به اسارت گرفتند.

بر اساس این گزارش، از منطقه «وادی شاهین» در مرکز شهر «بیت لحم» نیز یک جوان ۲۱ ساله به اسارت گرفته شد. صهیونیست‌ها یک آزاده فلسطینی به نام «ثابت نصار» را از روستای «مادما» واقع در نابلس مجددا به اسارت گرفتند.

«کمال بنی عوده» مدیر باشگاه اسیر فلسطینی در «طوباس» نیز گفت که اشغالگران در حمله به این شهرک، «مصطفی حسین بنی عوده» که یکی دیگر از آزادگان فلسطینی بود را بازداشت کردند.

در شهر الخلیل نیز دو شهروند فلسطینی به نام‌های «عیسى النجار» و «نزار محمد یوسف النواجعة» بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش، پنج جوان دیگر در منازلشان در شمال شرق قدس و به طور مشخص شهرک «حزما» به اسارت گرفته شدند که همگی آزاده بودند. اسامی آن‌ها عبارت است از: ندیم عبدالحمید حسن الخطیب، مصعب عبد الرحمن حسن الخطیب، عودة أحمد عسکر الخطیب، أسامة علی عسکر الخطیب، عادل عصام عسکر الخطیب.

یک مرکز حقوقی فلسطینی ویژه رسیدگی به امور اسرا همزمان با آغاز سال نو میلادی طی گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۷۰۰ فلسطینی از جمله ۵۵۰ کودک و ۱۱۸ زن را بازداشت کرده است.

بنا بر گزارش این مرکز، اسرا در سال ۲۰۲۰ به دلیل بی‌توجهی رژیم صهیونیستی، بدترین وضعیت را از نظر بهداشتی داشتند، ورود ویروس کرونا به زندان‌ها تسهیل شد و ۱۴۰ اسیر فلسطینی به آن مبتلا شدند؛ علاوه اینکه بسیاری از اسرا به بیماری‌هایی نظیر سرطان و حملات قلبی مبتلا شدند.

انتهای پیام/م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار