سردار اشتری:

هرجا از مکتب حاج قاسم سلیمانی دور شدیم شکست خوردیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هرجا به جوانان ایثارگر و ولایی تکیه کردیم پیروز شدیم اما هرجا از مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی دور شدیم و از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی فاصله گرفتیم و در برابر دشمنان احساس ضعف کردیم با شکست مواجه شدیم.
کد خبر: ۴۳۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ - 27January 2021

هرجا از مکتب حاج قاسم سلیمانی دور شدیم شکست خوردیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم «اصغر پاشاپور»، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خصوصا سیدالشهدای مقاومت سردار حاج «قاسم سلیمانی» و شهید «اصغر پاشاپور»، اظهار داشت: رمز موفقیت ما طول عمر انقلاب اسلامی، خصوصاً در دوران نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، داشتن روحیه جهاد و شهادت بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تمام توان خود را به کار گرفت تا انقلاب ملت ایران را از مسیر خود منحرف کند، افزود: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس کمترین امکانات را داشتیم؛ اما دنیا با تمام امکانات خود به سرکردگی آمریکا جنگ را بر ما تحمیل کرد؛ با این وجود رزمندگان ما با لبیک به ندای امام خمینی (ره) و روحیه ایثار و شهادت، نگذاشند حتی یک وجب از خاک خود را از دست بدهیم.

وی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس متعلق به یک دوره نیست، بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های آینده نیز می‌تواند برای ما الگو قرار بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ملت ایران بعد از دفاع مقدس نیز در حوادثی نظیر، فتنه سال ۷۸، فتنه سال ۸۸ و اتفاقی که سال ۹۶ و ۹۸ افتاد، با همان روحیه انقلابی خود این فتنه‌ها را خنثی کردند.

وی ایثار رزمندگان مدافع حرم را پیچیده‌تر از ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در دفاع مقدس همه مردم برای دفاع از مرز‌ها و اعتقادات توجیه بودند؛ اما در دفاع از حرم، فضا، یک فضایی نبود که همه دست به دست هم دهند و یک رزمنده را برای رفتن به جنگ تشویق کنند.

سردار اشتری تاکید کرد: دفاعی که مدافعان حرم در سوریه و عراق انجام دادند، ضمن اینکه مستشاری بود، امنیت کشور خودمان را نیز تامین کرد و سال‌ها باید بگذرد تا برخی بفهمند که مدافعان حرم چه خدمتی به اسلام و امنیت کشور کردند.

وی ادامه داد: شهید «اصغر پاشاپور» صد‌ها کیلومتر دور از وطن خود، در مقابل انحراف تکفیری‌ها که دست پرورده آمریکایی‌ها بودند تا در مقابل اسلام ناب محمدی با نام اسلام بایستند، ایستادگی کرد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروز امنیت کشور ما به واسطه خون شهدا، رهنمود‌های امام خمینی (ره) و هدایت‌های امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تحقق یافته است، درحالی که مستکبران دست به هم دادند تا این امنیت را از بین ببرند.

وی رمز پیروزی ملت ایران را روحیه انقلابی و جهادی دانست و بیان داشت: سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» به‌عنوان یک فرمانده استراتژیک، دیپلمات قوی و متفکر نظامی، رمز موفقیت وی اخلاص و ولایتمداری بود که آن را از دفاع مقدس آموخته بود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز هم نوآوری‌های علمی نظیر هسته‌ای و واکسن کرونا، توسط کسانی صورت می‌گیرد که یا دفاع مقدس را درک کرده‌اند یا از دفاع مقدس الگو گرفته‌اند.

وی ضمن توصیه مسئولان به الگوگیری از «مکتب سلیمانی»، گفت: اگر از مکتب سلیمانی الگوگیری کرده و آن را دنبال کنیم، موفقیت خواهیم بود؛ اما اگر دل در گرو دشمن داشته باشیم، از آرمان‌های امام خمینی (ره) فاصله گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار