اوحدی: مادران شهدا به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردند

رئیس بنیاد شهید در آیین تجلیل از مادران شهدا گفت: وقتی خبر شهادت امام حسین (ع) را به ام‌البنین (س) دادند، فرمود: «رگ‌های قلبم پاره شد.» شما مادران شهدا به چنین کسی اقتدا کردید و ما نیازمند این هستیم که از شما مادران شهدا درس بگیریم.
کد خبر: ۴۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ - 27January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا، عصر امروز هشتم بهمن، همزمان با سالگرد وفات حضرت ام‌البنین (س) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، صمیمی، رییس بنیاد شهید استان تهران، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از این مادران معظم برگزار شد.

این مراسم به علت محدودیت‌های کرونایی با تعداد کمی از مادران و همسران شهدا برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: در تاریخ اسلام دو بانوی بزرگ داریم که به دلایل مهمی حق مطلب را نسبت به شخصیت‌شان در تاریخ نگار بجا نیاورده‌ایم. یکی از آنها حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر اسلام است و دیگری حضرت ام‌البنین (س) که آنچنان که باید در موردشان سخن نگفته‌ایم.

وی افزود: مناسبت‌ها را می‌شود به دو بخش تقسیم کرد؛ یکی همایش‌هایی است که وقتی اعلام می‌شود ارتباط با مخاطب به سختی ایجاد می‌شود، اما برخی مناسبت‌ها عنوانش به خاطر عزتی که دارد، خودش عامل برقراری ارتباط با مخاطب است. مراسم امروز جزو دسته دوم است.

اوحدی ادامه داد: همزمانی سالگرد وفات حضرت ام‌البنین با تکریم مادران شهدا واقعا مایه افتخار است و اگر چشم بصیرت داشته باشیم در کنار مادران و همسران و فرزندان شهدا حضرت را می‌بینیم.

رییس بنیاد شهید گفت: اگر خدا خریدار عزیزان شما شد، برای این بود که آنها آنقدر ظرف وجودی‌شان بزرگ شده بود که در جسم نمی‌گنجید. اگر کسی دل خانواده شهدا را به دست بیاورد، خدا می‌فرماید: انگار دل مرا شاد کرده و اگر کسی دل آنها را بشکند، انگار به خدا ظلم کرده است.

وی بیان داشت: حضرت ام‌البنین عجین شده با وفاداری و بزرگی. او مادر چهار شهید نبود، بلکه او مادر ۱۱ شهید بود. چرا که این بانو به امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و فرزندان آنها نیز عشق می‌ورزید. ما از او درس شجاعت می‌گیریم آنجا که فرزندانش را راهی جنگ می‌کند تا در کنار امام حسین (ع) بجنگند.

اوحدی افزود: وقتی خبر شهادت امام حسین (ع) را به او دادند، فرمود: «رگ‌های قلبم پاره شد.» شما مادران شهدا به چنین کسی اقتدا کردید و ما نیازمند این هستیم که از شما مادران شهدا درس بگیریم.

وی گفت: مادر چهار شهید در یکی از دیدارها تعریف می‌کرد که به حضرت آقا گفتم: من فرزند دیگری هم دارم که آماده‌ام خودم در این راه و مسیر انقلاب قربانی‌اش کنم. اینجاست که باید گفت: رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: چه عزتی بالاتر از این برای کشور که شهدای ما توانستند در زندگی انتخاب درست را انجام دهند و در جهت رشد و کمال حرکت کنند؟ چه اقتداری برای ایران بالاتر از این اقتداری است که مادران شهدا به ارمغان آوردند؟

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار