مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

برگزیدگان جشنواره شعر و جایزه ادبی یوسف معرفی شدند

«اسماعیل محمدپور» گفت: کار داوری آثار رسیده به جشنواره‌های استان شعر پایداری و جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) به پایان رسید و برگزیدگان این دو جشنواره به دبیرخانه مرکزی در تهران معرفی شدند.
کد خبر: ۴۳۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ - 27January 2021

برگزیدگان جشنواره شعر و جایزه ادبی یوسف معرفی شدند

«اسماعیل محمدپور» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت اظهار داشت: کار داوری آثار رسیده به جشنواره‌های استان شعر پایداری و جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) به پایان رسید و برگزیدگان این دو جشنواره به دبیرخانه مرکزی در تهران معرفی شدند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: جشنواره استانی شعر پایداری و جایزه ادبی یوسف از هفته دفاع مقدس سال جاری فراخوانی آثار را آغاز و تا نیمه آذر آثار علاقه مندان به شرکت در این دو جشنواره را جمع آوری کردند.

وی افزود: بعد از جمع آوری آثار، هیئت داوران جشنواره‌ها انتخاب و کار داوری آغاز شد؛ برای هر جشنواره یک هیئت سه نفره از داوران مجرب گیلانی آثار را ارزیابی و پس از جمع بندی و تأیید دبیران علمی، نفرات برگزیده به دبیرخانه معرفی شدند.

محمدپور با بیان این‌که آثار رسیده به هر دو جشنواره از تراز ادبی خوبی برخوردار بودند خاطرنشان کرد: در بخش داستان (جایزه ادبی یوسف) از میان آثار راه‌یافته به مرحله نهایی داوری، آثار سه نفر از داستان نویسان انتخاب شد که به ترتیب  «لیلا حقگوی» رتبه اول، «زهرا توقعی» رتبه دوم و «عادله صمیمی» رتبه سوم را کسب کردند.

وی تاکید کرد: در بخش شعر، تراز ارزیابی‌ها بالاتر از بخش داستان بود، اما با توجه به محدودیت انتخاب، هیئت‌داوران «رقیه آزادنیا»، «سمیه ربیعی» و «رضا نیکوکار» را به ترتیب به‌عنوان حائزین رتبه‌های اول تا سوم دانستند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان متذکر شد: با توجه به شرایط ناپایدار کرونایی، هنوز تصمیمی مبنی بر برگزاری اختتامیه استانی جشنواره گرفته نشده است اما آثار برگزیدگان جهت رقابت با برگزیدگان سایر استان‌ها به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

وی افزود: آیین اختتامیه بخش کشوری این دو جشنواره اسفند امسال در شیراز برگزار و برگزیدگان کشوری طی مراسمی به‌صورت حضوری یا مجازی تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار