فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع):

خانواده شهدا اسطوره‌های مقاومت هستند

امیر سرتیپ دوم ستادمحمدحسین مستشاری گفت: خانواده شهدا اسطوره‌های مقاومت و ادامه دهندگان راه شهدا و همچنین پاسدار حرمت شهیدان هستند و با حضور در منزل شهیدان ضمن کسب معنویت، انگیزه ما را در دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی مضاعف می‌کند.
کد خبر: ۴۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از تربت‌جام، مراسم رونمایی از پلاک‌عزت شهید اهل سنت «پیرمحمد غزنینی» با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدحسین مستشاری» فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌­الائمه (ع) در تربت‌جام برگزار شد.

امیر مستشاری در این مراسم با اشاره به اینکه لشکر ۷۷ از غائله گنبد تا پایان دفاع مقدس بیش از ۵۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار داشت: باید نسبت به‌ سیره، روش و منش شهدا شناخت کامل پیدا کنیم و ضمن انتقال این سیره به نسل جوان، اسطوره‌سازی کنیم.

وی در ادامه به تحریف دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در اقدامات تحقیقی و پژوهشی نباید احساسی برخورد کرد که به بن‌بست خواهیم رسید. قشری‌گری یکی از تحریف‌هایی است که در حوزه دفاع مقدس و شهدا انجام گرفته و این نوعی آفت است. شهدا را باید بدون در نظر گرفتن نوع لباس پاس بداریم و آنان را ارج نهیم.

وی تفکر بسیجی را فرهنگ غالب بر جبهه‌ها دانست و تصریح کرد: همه افراد و رزمندگانی که در دفاع مقدس شرکت داشتند فارغ از رنگ‌ لباس دیدگاه بسیجی داشتند و با همین نگاه از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

مستشاری در ادامه به کارنامه درخشان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: این لشکر با انجام عملیات‌های متعدد از جمله عملیات ثامن‌الائمه (ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد رویکرد جنگ را تغییر داد و آغازی بر فتوحات گسترده جمهوری اسلامی شد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های دفاع مقدس اجرای عملیات‌ها با همراهی نیروهای مسلح انجام گرفت و این الگویی شد که رزمندگان دوشا دوش یکدیگر حماسه جاودان دفاع مقدس را خلق کردند.

وی به اهمیت دفاع مقدس در حفظ عزت و شرف ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: طی یکصد سال اخیر هر جنگی که در ایران رخ داده بخشی از این سرزمین به عنوان امتیاز به دشمن واگذار شده است اما به برکت ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح و بسیج مردمی در طول دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن‌مان به دشمن واگذار نشد.

وی با تجلیل از خانواده شهید اهل سنت پیرمحمد غزنینی گفت: خانواده شهدا اسطوره‌های مقاومت و ادامه دهندگان راه شهدا و همچنین پاسدار حرمت شهیدان هستند و با حضور در منزل شهیدان ضمن کسب معنویت، انگیزه ما را در دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی مضاعف می‌کند.

مستشاری در پایان تاکیدکرد: فرصتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار مدیران قرار داده را باید قدر بدانیم و برای عاقبت بخیری، خدمت به انقلاب، مردم و رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم.

شهید «پیرمحمد غزنینی» در سال ۱۳۳۵ در تربت‌جام متولد شد؛ وی که جمعی گروهان یکم گردان ۲۱۴ لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) بود در پنجم خرداد ۱۳۶۳ در شلمچه مجروح شد و دهم دی ۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل آمد و نام خود را در لیست شهدای اهل سنت دفاع مقدس ثبت و ضبط کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار