فرمانده سابق ارتش اسرائیل:

تل‌آویو و کشور‌های عربی، منفعت مشترکی در مقابله با ایران دارند

رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار درباره موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، گفت کشور‌های عربی و تل‌آویو منفعت مشترکی در مقابله با هسته‌ای شدن ایران دارند.
کد خبر: ۴۳۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ - 28January 2021

فرمانده سابق ارتش اسرائیل: تل‌آویو و کشور‌های عربی، منفعت مشترکی در مقابله با ایران دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «گادی آیزنکوت» فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی مدعی نفع مشترک تل‌آویو و کشور‌های عربی در تقابل با ایران شد.

آیزنکوت شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در اندیشکده «مطالعات امنیت داخلی» دانشگاه تل‌آویو موسوم به INSS، بر لزوم همکاری بین رژیم صهیونیستی، کشور‌های عربی و ایالات متحده برای مقابله با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی در این باره ادعا کرد: «کشور‌های سنی عملگرا در خلیج [فارس]و اسرائیل، منفعت مشترکی در جلوگیری از توانمندی‌های هسته‌ای و تسلط منطقه‌ای ایران دارند».

این نظامی صهیونیست با تکرار ادعا‌های بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: «همکاری زیر چتر آمریکا بسیار مهم است، همزمان با آن توانایی‌های اسرائیل برای عملیات مستقل در ایران باید حفظ شود».

آیزنکوت با هشدار درباره زرادخانه عظیم موشک‌های نقطه‌زن جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، به تهدید‌های پوشالی قدیمی روی آورد: «اگر اسرائیل بخواهد حزب‌الله را با حملات گسترده به سامانه‌های نقطه‌زن آن‌ها غافلگیر کند، نمی‌تواند منتظر خروج غیرنظامیان [از منطقه]شود».

بر اساس این گزارش، وی ضمن اذعان تلویحی به ناتوانی سامانه‌های ضد هوایی رژیم صهیونیستی در مقابله با باران موشک‌های حزب‌الله که قرار است بر سر صهیونیست‌ها فرود بیاید، افزود: «چنین جنگی صدمات سنگینی به جبهه اسرائیل می‌زند، زیرا علی‌رغم توانایی‌های پدافندی اسرائیل، نمی‌توان دفاع کامل را تضمین کرد».

از سوی دیگر، «آویو کوخاوی» رئیس کنونی ستاد کل ارتش اسرائیل در همین همایش مدعی شد: «اگر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ احیا شود، ایران نهایتاً قادر به حرکت به سوی دستیابی به بمب هسته‌ای خواهد بود، زیرا محدویت‌هایی که مانع از آن شود در این توافق لحاظ نشده‌اند».

پیش از این نیز، «گیلعاد اِردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت، خواستار برگزاری نشست فوری برای طراحی اقدامی علیه ایران به بهانه افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها