مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

چاپ کتب اسنادی دفاع مقدس آذربایجان‌غربی پیشرفت چشمگیری دارد

سرهنگ «وحیدی» گفت: چاپ کتب اسنادی، تاریخ شفاهی و وصیت‌نامه‌های شهدا استان آذربایجان‌غربی پیشرفت چشمگیری دارد.
کد خبر: ۴۳۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ - 28January 2021

سرهنگ پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی در خصوص برگزاری کارگروه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور در تبریز، اظهار داشت: باتوجه به اینکه تنها مسائل و مشکلات کلان در بنیاد حفظ آثار مطرح می‌شود، فرصت چندانی برای بررسی مشکلات و موانع موجود در استان‌ها پیش نمی‌آید که به این منظور، با تدابیر سردار کارگر، شش کارگروه در سطح کشور تشکیل یافته است.

وی ادامه داد: نخستین کارگروه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور به ریاست سردار عصار به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی برگزار شد که در این جلسه موضوعات کشوری و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم نیز برای رفع این موانع اندیشیده شد.

سرهنگ وحیدی با بیان اینکه برگزاری چهار جلسه در طول سال برای کارگروه منطقه‌ای شمال غرب پیش‌بینی شده است، گفت: دستور جلسه‌ بعدی که به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم شرایط خاص کشور به خاطر کرونا، حدود 80 درصد برنامه‌های ابلاغی به استان‌ها تا اینجای کار محقق شده و عقب ماندگی در این حوزه وجود ندارد و در برخی از بخش‌ها همچون چاپ کتب اسنادی، تاریخ شفاهی و وصیت‌نامه‌های شهدا استان آذربایجان‌غربی پیشرفت چشمگیری دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در پایان با بیان اینکه مردم تبریز تاریخ‌ساز هستند، اظهار داشت: مردم استان آذربایجان‌غربی، قیام مردم تبریز در 29 بهمن ماه سال 56 را گرامی شمرده و به نوعی این حرکت مردمی را تحت عنوان «قیام آذربایجان علیه رژیم شاه» تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار