تشدید تدابیر امنیتی در دو استان عراق؛

۱۰ عملیات تروریستی در دیالی عراق خنثی شد

منابع آگاه امنیتی از تشدید تدابیر امنیتی در دو استان دیالی و کرکوک برای یافتن تروریست‌های انتحاری و همچنین خنثی‌سازی ۱۰ عملیات تروریستی مرگ‌بار در دیالی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ - 28January 2021

تشدید تدابیر امنیتی در دو استان عراق؛ ۱۰ عملیات تروریستی در دیالی خنثی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع آگاه امنیتی، امروز (پنج شنبه - ۱۸ ژانویه) از تشدید تدابیر امنیتی در دو استان «کرکوک» و «دیالی» برای یافتن عناصر انتحاری که گفته می‌شود از اطراف «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک، نفوذ کرده‌اند، خبر داد.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با «شفق‌نیوز» تصریح کرد که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی بر تدابیر و اقدامات امنیتی خود در استان‌های کرکوک و دیالی افزوده‌اند، زیرا اطلاعاتی درباره نفود تروریست‌های انتحاری از مناطق «الریاض» و «الزاب» از توابع الحویجه به سوی مناطق مرکزی این شهرستان و مناطق دیگر کرکوک و اطراف استان دیالی در دست است و نشان می‌دهد که این تروریست‌ها برای انجام حملات تروریستی جدید آماده شده‌اند.

به گفته این منبع آگاه، تدابیر امنیتی شامل افزایش شمار نیرو‌های امنیتی در ایست‌های بازرسی، ورودی‌های اصلی و مشترک میان دیالی و کرکوک است تا از هرگونه اقدام تروریستی خونین جلوگیری شود.

از اوایل سال گذشته میلادی، نیرو‌های امنیتی عراق بر میزان تفتیش‌ها و گشت‌زنی‌های خود برای یافتن بقایای داعش و هسته‌های خاموش این گروه تروریستی به ویژه در منطقه موسوم به «مثلث مرگ» در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و کرکوک افزوده‌اند.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی در سازمان الحشد الشعبی عراق نیز امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیرو‌های این سازمان با هماهنگی نیرو‌های اطلاعات و سایر تشکیلات امنیتی، ۱۰ عملیات تروریستی مرگ‌بار را که داعش برای انجام آن در مناطق مخالف دیالی برنامه‌ریزی کرده بود، خنثی کردند.

وی افزود: تلاش‌های اطلاعاتی الحشد الشعبی و نفوذ به هسته‌های خاموش داعش موجب شد تا به سرکرده‌های این تروریست‌ها و لانه‌ها و مخفی‌گاه‌های آن‌ها برسیم و میزان زیادی از تجهیزات نظامی و مواد منفجره آن‌ها را توقیف کنیم. به زودی جزئیات بیشتر و دقیق‌تری از این عملیات و اسامی افراد دستگیر شده و مکان‌هایی که قرار بود در آن حمله تروریستی صورت گیرد، اعلام خواهیم کرد.

بغداد اواخر سال ۲۰۱۷، پیروزی نظامی بر داعش و آزادسازی کلیه اراضی به اشغال درآمده این گروه تروریستی از تابستان سال ۲۰۱۴ را اعلام کرد، اما هسته‌های خاموش این گروه تروریستی در مناطق صحرایی و برخی مناطق دورافتاده از مناطق شهری و روستایی پناه گرفتند و هر از گاهی با انجام حملات تروریستی محدود و گروگان‌گیری، امنیت این کشور را تهدید کردند. اخیرا نیز دو انفجار انتحاری در بغداد انجام دادند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها عراقی منجر شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار