منوچهر منطقی در آیین امضای میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸:

تولید انبوه بالگرد در کشور نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت «پنها» است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تولید انبوه بالگرد در کشور را نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت «پنها» دانست و گفت: با میثاق‌نامه امروز موضوع ایجاد شبکه‌ای منسجم را دنبال می‌کنیم البته ما نیازمند ایجاد یک شبکه صنعتی پیشرفت نیز هستیم.
کد خبر: ۴۳۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ - 28January 2021

تولید انبوه بالگرد در کشور نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت «پنها» استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه قناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در آیین امضا میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ که صبح امروز (پنجشنبه) در شرکت پن‌ها برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در سند جامع هوا فضا به دنبال تولید بالگرد‌های نیمه سنگین هستیم که این هدف یک مصوبه قانونی است.

وی با بیان این که بالگرد ملی صبا ۲۴۸ در رده بالگرد‌های نیمه سنگین شناخته می‌شود، گفت: شرکت پن‌ها با وجود بودجه کم و محدودیتی که داشت توانست این نمونه بالگرد را تولید کند که این موضوع قابل توجهی است، و خوشحالیم که امروز این پروژه مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

وی بالگرد را یک پروژه بسیار پیچیده و دارای سیستم‌ها و زیر سیستم مختلف دانست و گفت: تولید بالگرد یک پروژه بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است که ساخت بالگرد را بسیار دشوار کرده است، البته خوشبختانه ما امروز توسط شرکت پن‌ها به این فناوری راهبردی دست یافته ایم.

منطقی تولید انبوه بالگرد در کشور را نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت پن‌ها دانست و تاکید کرد: با میثاق نامه امروز موضوع ایجاد شبکه‌ای منسجم را دنبال می‌کنیم البته ما نیازمند ایجاد یک شبکه صنعتی پیشرفت نیز هستیم تا بتوان در کنار تولید بالگرد شبکه خدمات این تیپ بالگرد‌ها را نیز ایجاد کنیم که بحث پشتیبانی را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: توسعه صنعت بالگردی نیاز به شکل گیری شبکه صنعتی پیشرفته و شبکه فروش دارد که نشان می‌دهد این کار بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلف است پس نیازمند همکاری و برنامه ریزی دقیق و گسترده در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار