رئیس اداره اورژانس هوایی کشور:

یکی از استراتژی‌های سازمان اورژانس کشور گسترش خدمات هوایی است

«محمد سرور» گفت: خوشبختانه شرکت «پنها» و صنایع هوایی کشور توانسته یک بالگرد بومی بسیار توانمند را تولید کند که می‌تواند کاستی‌های اورژانس هوایی را با آن جبران کرد.
کد خبر: ۴۳۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ - 28January 2021

یکی از استراتژی‌های سازمان اورژانس کشور گسترش خدمات هوایی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد سرور» رئیس اداره اورژانس هوایی کشور در آیین امضا میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ که صبح امروز (پنجشنبه) در شرکت پن‌ها برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های سازمان اورژانس کشور گسترش خدمات و توسعه اورژانسی هوایی است.

وی با بیان اینکه ایران نوزدهمین کشور پهناور جهان است، افزود: بخشی از جمعیت کشور ما در مناطق مرزی و محروم زندگی می‌کنند و بخشی هم زندگی عشایری دارند که این‌ها نیازمند خدمات فوریت‌های پزشکی هستند، این خدمات، چون با مرگ و زندگی مردم سروکار دارد، خدمات بسیار ارزشمند و مهمی است و سازمان اورژانس کشوری بر اساس سیاست‌های کلی نظام که عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و در دسترس بودن این خدمات است گسترش خدمات هوایی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره اورژانس هوایی کشور با اشاره به اینکه در ارائه خدمات بالگردی غیر نظامی دچار کاستی‌های فراوانی هستیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت پن‌ها و صنایع هوایی کشور توانسته یک بالگرد بومی بسیار توانمند را تولید کند که می‌تواند کاستی‌های اورژانس هوایی را با آن جبران کرد.

سرور بیان کرد: ما نیازمند ۸۰ فروند بالگرد و پایگاه هوایی در کشور هستیم، زیرا بخش زیادی از سرمایه کشور در ترافیک، تصادفات جاده‌ای و مناطق مرزی و محروم از دست می‌رود و تولید بالگرد‌های که بتواند خدمات یک آمبولانس را در خود جای دهد بسیار مهم و راهگشا است.

وی در پایان تصریح کرد: هیچ چیزی خوشحال کننده‌تر از این نیست که یک وسیله نجات بخشِ مردم عزیزمان در حوادث و بلایای طبیعی، تولید دست صنعت گران کشور عزیزمان باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها