مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید سلیمانی پرورش‌یافته فرهنگ اسلامی است/ مجاهدت، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: شهید سلیمانی در بستر فرهنگ اسلامی، جامعه، دفاع مقدس و در حرکت مخلصانه خود در مسیر انقلاب رشد کرد و نشان داد که برای رسیدن به هدف باید مجاهدت کرد.
کد خبر: ۴۳۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ - 28January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کارگاه آموزشی الگوسازی سیره شهدا با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از خادمیاران رضوی در سراسر کشور به صورت وبینار در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این کارگاه آموزشی با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک میراث بزرگ ثمره مجاهدت‌های گسترده‌ اولیای دین و صدیقین در طول تاریخ است و در این دوران امام خمینی (ره) بت طاغوت را شکست و ایران اسلامی مهد دلیرمردان در زمین شد.

وی افزود: بدون شک انقلاب بدون پایمردی و جانفشانی به پیروزی نمی‌رسید و پس از پیروزی نیز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جز با ایثار و مجاهدت ماندگار نمی‌شد. ملت ایران اسلامی مدیون مجاهدان و رزمندگان غیوری است که جان برکف و مخلصانه قدم در این مسیر گذاشتند.

این مسئول در ادامه به سالگرد عملیات کربلای ۵ اشاره کرد و بیان داشت: در این عملیات بزرگ ضمن شکسته شدن هیمنه نظام سلطه و ارتش بعث عراق، جوامع بین‌المللی مجبور شدند تن به خواسته‌های جمهوری اسلامی بدهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: حماسه جاوید دفاع مقدس سند عزت، افتخار و سربلندی جمهوری اسلامی است؛ بر همین اساس نباید اجازه داد این گنج دچار غفلت و تحریف شود.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به نقش مادران و همسران شهدا اشاره کرد و بیان داشت: در طول حیات انقلاب اسلامی اولیای دین الگوی عینی آحاد مردم ایران اسلامی بوده‌اند. از ابتدای انقلاب تا امروز حضرت زهرا (س) الگوی مادران و همسران شهدا بوده‌اند و آنان با تأسی به حضرت زینب (س)، حضرت ام‌البنین (س) و بانوان بزرگی که در متن تاریخ اسلام حضور داشتند ایفای نقش کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به بررسی مکتب شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مکتب شهیدان و سیدالشهدای مقاومت و راه و رسم شهیدان پیش چشم ما است و ما می‌توانیم یک شهید سلیمانی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین گفتمان شهید سلیمانی پاسداری از نظام اسلامی، پاسداری از جایگاه رفیع ولایت‌فقیه و انقلابی‌گری با کارکرد جهاد و مقاومت است. اگر به سیره شهیدان مراجعه کنیم عموم شهیدان در دوران دفاع مقدس این سه ویژگی در گفتمان آنان قابل رویت است.
این مسئول ابراز داشت: شهید سلیمانی در بستر فرهنگ اسلامی، جامعه، انقلاب، دفاع مقدس و در حرکت مخلصانه خود در مسیر انقلاب رشد کرد و نشان داد که برای رسیدن به هدف باید مجاهدت کرد.
یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: اخلاص، ولایت‌پذیری، انقلابی‌گری، مردم محوری، شجاعت و تدبیر استکبارستیزی، مدیریت در بحران، فراجناحی بودن، مرزبندی با دشمنان، زمان‌شناسی، رعایت حدود شرعی، پرهیز از اشرافی‌گری، تکریم خانواده شهدا و شهادت‌طلبی از ویژگی‌های رفتاری شهید سلیمانی به شمار می‌رود که در سال‌های دفاع مقدس در وجود هزاران شهید متجلی بود و امروز هم این خصوصیات در وجود مجاهدان مدافع حرم و حریم تجلی دارد که باید سعی کنیم این ویژگی‌ها را الگو قرار دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ما برای اینکه همچون شهید سلیمانی باشیم باید از او درس بگیریم و مثل او شویم و در زمینه‌های مختلف به او تأسی کنیم.

وی افزود: در مکتب شهیدان بن‌بست و تکیه و اعتماد به دشمن نداریم. دوستی با مومنان و دشمنی با کفار راهبرد شهیدان بود که باید از آن درس گرفت.

این مسئول سپس به بازخوانی نقش بسیج در تداوم حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: درسی که در قرن حاضر از مکتب امام خمینی (ره) آموخته شد در بسیج تبلور پیدا کرد. بسیج به عنوان میراث‌ امام راحل معجزه قرن است. شهید سلیمانی به عنوان بخشی از مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بسیج جهان اسلام را زیر نظر ولی‌فقیه محقق کرد.

وی به انتقام سخت جمهوری اسلامی از عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی را کارآمدتر از سردار سلیمانی می‌دانیم و موج به راه افتاد برای انتقام سخت در این دوره در عراق، سوریه، یمن و ایران شدت و قوت گرفته و آمریکایی‌ها مجبور هستند با خفت از منطقه غرب آسیا خارج شوند و عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی باید منتظر انتقام باشند.

سردار یوسفعلی‌زاده در پایان این کارگاه به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار