نماینده ولی فقیه در مازندران:

دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماند

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: امام راحل نمونه یک انسان بزرگوار بود که با انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام دادند و تمام دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماندند.
کد خبر: ۴۳۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ - 28January 2021

دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با عوامل تولید مستند آیت الله کوهستانی با بیان اینکه برای کار بزرگ انسان بزرگ را باید دعوت کرد، اظهار داشت: خداوند برای انجام رسالت خود انسان بزرگی همچون پیامبر اکرم (ص) را برگزید.

وی با بیان اینکه امام راحل هم نمونه یک انسان بزرگوار بود که با انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام دادند و تمام دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماندند، افزود: این عظمت و بزرگی انقلاب از سوی انسان الهی بزرگ صورت می‌پذیرد.

محمدی لائینی ادامه داد: انسان‌های بزرگ برای ما یک سرمایه عظیم هستند و آیت الله کوهستانی (ره) مصداق انسان بزرگ با همان شاخصه‌ها که دنیا در نظرش حقیر و زندگی ساده‌ای داشت، بود، به لذات و شهوات و پست‌ها و پولها بها نمی‌داد؛ برای او آخرت مهم بود سعادت و مردم و خدمت به مردم مهم بود. این خصوصیات گمشده بشر امروز است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اینطور انسان‌های بزرگ می‌توانند تاثیرات بگذارند، ادامه داد: ایشان در آن شرایط خفقان رضاخانی اقدام به تاسیس حوزه علمیه کرده که هزاران نفر تا امروز تربیت کرده است. 

محمدی لائینی با بیان اینکه معنویت و عرفان او زبانزد بود هرکس با او ملاقات می‌کرد عطمت خدا را در ایشان می‌دید، افزود: ما وظیفه داریم این بزرگواران را ترویج کنیم؛ ترویج اینها ترویج بزرگواری است.

وی در ادامه زبان هنر را با جایگاه ویژه‌اش، راه ترویج اخلاق و معنویت در جامعه دانست و گفت: باید چنین انسان‌هایی را با زبان امروز دنیا که بهتر حس می‌شود، بشناسانیم.

محمدی لائینی ادامه داد: گاهی یک فیلم کار چندین جلد کتاب را می‌کند، چه خوب است برای مفاخر خودمان آثار ماندگاری با این زبان تولید کنیم بشرط آنکه محتوای غنی و هنرمندانه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار