نماینده ولی فقیه در مازندران:

ناامیدی ملت هدف پروژه توسعه‌یافتگی غربی/ رسانه‌های دشمن افتخارات ایران را منعکس نمی‌کنند

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: دشمنان با تصویر سازی غلط از ایران و توسعه یافتگی به سبک و دلخواه غرب به دنبال یأس و ناامیدی ملت ایران هستند.
کد خبر: ۴۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ - 29January 2021

هدف پروژه توسعه‌یافتگی به سبک غرب نا امیدی ملت است/ دهه فجر نمونه‌ای از عظمت مردمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در پیام مجازی نماز جمعه با تأکید و توصیه به تقوا و رعایت حلال و حرام و حق و ناحق اظهار داشت: باید وظیفه‌گرایی، تشرع و تدین خودمان و پایبندی به احکام نورانی خداوند بتوانیم مراتب ارادت، اعتقاد، اطاعت و پیروی از پیغمبر و اهل بیتش را در عمل اثبات کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در توصیف پیامبر فرمودند: خداوند پیامبر را برای کار بزرگ که همان کار خداست فراخوانده و دعوت کرده است، گفت: بر اساس این جمله پیامبر برای کار بزرگ، مسئولیت سنگین و یک رسالت بسیار مهم از جانب خداوند دعوت شده است که آن تعلیم، تزکیه، تربیت و هدایت بشریت تا روز قیامت است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) مکتبی را بنیان‌گذاری کرده است که تا روز قیامت تمام بشر را در همه اعصار و اماکن باید با آب هدایت سیراب کند، ادامه داد: بنیانگذاری و زیرساخت یک چنین حرکت و مکتبی باید به وسیله انسان بزرگی مثل پیامبر انجام بگیرد و آن کار عظیم را جز مردان بزرگ نمی‌توانند انجام بدهند چرا که پیامبر در عظمت و بزرگی و اخلاق بی‌نظیر بود.

محمدی لائینی با عنوان اینکه پیامبر (ص) دارای علم بسیار زیاد و فراوان بود و عبادتش از همه بهتر و بیشتر بود، گفت: پیامبر دلسوزی و محبتش نسبت به مردم بسیار زیاد و بی‌نظیر بود و از اینکه بعضی‌ها ایمان نمی‌آوردند غصه می‌خورد و بسیار ناراحت بود.

وی به نشانه‌های انسان بزرگ اشاره کرد و گفت: انسانی که دنیا و لذات و شهوات دنیا، مال و پول و پست دنیا و شهرت دنیا در نظر او حقیر و ناچیز باشد انسان بزرگی است و انسان‌های بزرگ برای دنیا هزینه نمی‌کنند بلکه دنیا را در خدمت خود می‌گیرند.

امام جمعه ساری گفت: کسی که برای زمین زدن دیگران نقشه می‌کشد تا به پست برسد، بیت المال و ثروت ملت را خالی می‌کند، خزانه مملکت را خالی می‌کند انسان حقیر و پست است و انسان باعظمت کسی است که دنیا را بزرگ نبیند و برده هوای نفس نباشد.

انسان‌های بزرگ فکر تحولی و انقلابی دارند

وی عزم بزرگ داشتن، تصمیم‌های بزرگ گرفتن، ایده‌ها و اقدام‌های بزرگ و تحول‌های اساسی و بنیادین را از ویژگی‌های انسان بزرگ دانست و تصریح کرد: انسان‌های کوچک به روزمرگی و تصمیم‌های جزئی مشغول هستند و فکر تحولی و انقلابی ندارند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امام (ره) با دو ویژگی ناچیز دیدن دنیا و تصمیم بزرگ داشتن انقلاب را بوجود آورد، افزود: انقلاب اسلامی چهار دهه دنیا را مبهوت خود کرده و تمام ابرقدرت‌ها را در مقابل خود به شکست نشانده و به شکست سیاست‌های آن‌ها منتهی شد.

وی با بیان اینکه آداب و منش و روش امام (ره) اخلاقی متین و مطابق با ضوابط دین و شرع بود و بزرگی را با بزرگواری درهم آمیخت، افزود: فرعون‌ها و هیتلر‌ها هم بزرگ بودند و تصمیمات بزرگی گرفتند، اما بزرگوار نبودند و شیفته قدرت بودند و جنایت می‌کردند، اما پیامبر و علی شیفته قدرت و مال نبودند، شیفته خدمت بودند.

محمدی لائینی با بیان اینکه ملت هم باید ملت بزرگی باشد، امت هم باید بزرگ باشد، ادامه داد: تا ملت یک ملت بزرگ و همپای رهبری نباشد نمی‌تواند حرکت کند، خود به خود کار عقیم می‌ماند.

وی با بیان اینکه علی (ع) در صدر اسلام بزرگ بود، اما مردم آن روز در این مقیاس بزرگ نبودند و نتوانستند خوب همراهی کنند، افزود: ملت بزرگ ایران خیلی خوب توانست با امام و رهبری همراهی کند.

امام جمعه ساری ادامه داد: ویژگی زمان ما این است که هم امام شخصیت بزرگی بوده و هم مقام معظم رهبری بزرگ است و توانستند پنجه در پنجه ابرقدرت‌ها بیندازند و از سال ۴۲ تا امروز رو در روی استکبار ایستادند و استکبار را به خاک مذلت نشاندند، سیاست‌های استکبار را نقش بر آب کردن و هم ملت ما بزرگ هستند که رهبر معظم انقلاب فرمود: «برجستگی‌های مردم مازندران باید بیان شود و تثبیت و تقویت شود.»

محمدی لائینی عنوان کرد: مردم ما مردم بزرگی هستند، چهل سال ایستادند و فشار و تحریم‌ها را تحمل کردند، این همه شهید دادند و آماده شهادت هستند و حماسه‌های مختلفی، چون ۹ دی می‌آفرینند.

دهه فجر نمونه‌ای از عظمت مردم است

محمدی لائینی در ادامه با تبریک پیشاپیش سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام (ره)، روز مادر و روز زن به بانوان و زنان و با بیان اینکه روز وفات حضرت ام البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا بود، ادامه داد: خانواده‌های شهدا، مادران و همسران شهدا و بانوان جامعه همه پرچمدار بودند و پیروزی انقلاب اسلامی به برکت حضور این بانوان در صحنه رقم خورد.

وی با تبریک فرا رسیدن ایام خجسته دهه فجر بیان کرد: دهه فجر نمونه‌ای از عظمت مردم بزرگوار است. دهه فجر با بازگشت حضرت امام (ره) به میهن و آغوش ملت در ۱۲ بهمن ۵۷ شروع شده و شمارش معکوس سقوط رژیم آغاز شده و تا روز ۲۲ بهمن پرچم آمریکایی نصب شده روی حکام سابق سرنگون شده و علم اسلام و جمهوری اسلامی در این مملکت برافراشته شده است.

امام جمعه ساری گفت: این نعمت مرهون عظمت امام و ملت است و تداوم آن نیز مرهون عظمت رهبر بزرگوارمان و مردم است و نیاز به همراهی و استقامت مردم دارد.

محمدی لائینی با بیان اینکه هدف دشمنان تصویر سازی غلط از ایران و سیاه‌نمایی کردن است، ادامه داد: سرکردگان سرویس‌های جاسوسی امنیتی و اطلاعاتی دنیا به صراحت از تمام رسانه‌های دنیا خواستند از موفقیت‌های ایران چیزی ننویسند و از ضعف‌ها و مشکلات بنویسند برای اینکه ما را ناامید و وادار به پروژه توسعه یافتگی به سبک و دلخواه غرب کنند. در صورتی که به اعتراف خود دشمنان و بر اساس منابع متقن علمی خارجی موفقیت‌های ایران در حوزه‌های گوناگون بسیار بسیار چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار و اطلاعات پایگاه اسکوپوس در حوزه علم و فناوری و تولید علم با نرخ رشد ۱۱ برابر متوسط جهانی رتبه نخست رشد علمی در جهان را در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ بدست آوردیم، گفت: همچنین در نانو از رتبه ۵۸ به رتبه ۱۶ رسیدیم و در علوم بیوشیمی و زیست مولکولی از رتبه ۵۲ به رتبه ۱۷ جهان رسیدیم.

رسانه‌های دشمن افتخارات ایران را منعکس نمی‌کنند

محمدی لائینی ادامه داد: همچنین در هوافضا از رتبه ۴۵ به رتبه ۱۱ در جهان، علوم فیزیک از رتبه ۵۶ به رتبه ۱۳، در علوم ریاضی از رتبه ۴۷ به ۱۳ و در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۷ از رتبه ۵ به اول رسیدیم.

وی همچنین با بیان اینکه طبق اطلاعات مرکز آزمایشات بالینی ایالات متحده آمریکا در علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادین جایگاه دوم در دنیا داریم، گفت: در علوم داروسازی با ارتقاء ۴۹ پله‌ای به سطح ۱۱ در جهان رسیدیم و در تعداد ثبت اختراع از رتبه ۳۸ به ۷ دنیا رسیدیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: در تولید علم انرژی از رتبه ۵۵ به ۱۲ و از رتبه ۸ منطقه به رتبه اول رسیدیم و در تولید علم انرژی هسته‌ای از رتبه ۷۷ به ۱۲ در جهان و از ۱۳ منطقه به اول رسیدیم و این جایگاه ما بعد از انقلاب است.

محمدی لائینی افزود: در صنعت فولاد از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۳ در دنیا رسیدیم، در صنعت سیمان رتبه ۴ در دنیا را داریم و در صنعت تولید وسایل نقلیه موتوری نیز رتبه ۱۶ دنیا را دارا هستیم.

امام جمعه ساری افزود: در صنعت وسایل نقلیه باری از صفر به رتبه ۱۹ رسیدیم و در حوزه‌های مختلف رشد چشمگیری داشتیم و این‌ها را دشمنان ما در پایگاه‌های علمی خود ثبت می‌کنند، اما در رسانه‌ها بازگو نمی‌کنند و این‌ها از افتخارات مردم بعد از انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها