پوتین تمدید پیمان کاهش تسلیحات با آمریکا را امضا کرد

رئیس جمهور روسیه روز جمعه تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی آمریکا و روسیه را برای پنج سال دیگر امضا کرد.
کد خبر: ۴۳۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ - 29January 2021

پوتین تمدید پیمان کاهش تسلیحات با آمریکا را امضا کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه تصویب توافقنامه تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی آمریکا و روسیه موسوم به استارت جدید را برای پنج سال دیگر امضا کرد.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که قانون تمدید پیمان استارت جدید که توسط پوتین به امضا رسید، از روزی که به طور رسمی چاپ شود، اجرایی خواهد شد.

هردو مجلس دوما و علیای روسیه روز چهارشنبه، با تمدید معاهده «استارت جدید» میان مسکو و واشنگتن، موافقت کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او، مجلس سفلای روسیه (دوما) تمدید پنج ساله این معاهده را تصویب کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه با اشاره به اینکه توافق حاصل شده بر اساس شروط مسکو صورت گرفته است گفت: «طبق شروط ما، [این معاهده] به مدت پنج سال، بدون پیش شرط و بدون هیچ ضمیمه و الحاقیه‌ [تمدید می‌شود]».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشورهای اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

چند روز پیش «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا علیه پیشنهاد دولت جدید این کشور جهت تمدید معاهده استارت جدید موضع گرفته و گفته بود بایدن دقیقاً آنچه را که پوتین خواسته بود به او تقدیم کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار