تازه‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری

در تازه‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، شهرک‌نشینان صهیونیست بار دیگر به یک منزل تاریخی در این منطقه یورش بردند تا آن را تصاحب کنند.
کد خبر: ۴۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 30January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شهرک‌نشینان صهیونیست، جمعه (۲۹ ژانویه) با حمایت نظامیان صهیونیست به یک منزل تاریخی در شهرک «اللبن الشرقی» واقع در جنوب نابلس در شمال کرانه باختری حمله کردند.

«خالد دراغمه» مالک این منزل تاریخی معروف به «خان اللبن» در گفتگو با «العربی الجدید» درباره جزئیات این حمله گفت: که نظامیان اشغالگر وی را در یک مکان محاصره کردند تا به شهرک‌نشینان اجازه دهند که وارد محوطه این منزل تاریخی شوند. ارتش اشغالگر چند روز پیش اقدام به برداشتن دروازه این منزل تاریخ و محوطه آن و برچیدن سیم‌های خارداری که زمین این خانه تاریخی را محصور کرده بود، کرده بودند تا شهرک‌نشینان به راحتی وارد محوطه این منزل تاریخی شوند.

وی ویدئوی نیز از تلاشش برای جلوگیری از ورود نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به خان‌اللبن ضبط کرده است که بیانگر رنج‌های هر روزه او در مقابل تجاوز‌های شهرک‌نشینان است.

بنا بر این گزارش، دیروز پس از آنکه شهرک‌نشینان یک ساعت و تیم در خیابان اصلی ایستادند و در نزدیکی خان اللبن نماز تلمودی اقامه کردند، با حمایت و پوشش ارتش اشغالگر وادر اراضی کشاورزی اطراف این منزل تاریخی شدند، اما مالک این منزل مانع ورود صهیونیست‌ها به داخل ساختمان و نزدیک شدن به چشمه موجود در این اراضی شد. صهیونیست‌ها قصد داشتند در نزدیکی این چشمه نیز نماز به پا دارند.

ویوئویی که از دراغمه ضبط شده نشان می‌دهد که وی بر سر نظامیان صهیونیست فریاد می‌زند و اجازه ورود شهرک‌نشینان به منزلش را نمی‌دهد و درباره ورود آن‌ها به داخل منزل و ارتکاب جنایت علیه همسر و فرزندانش هشدار می‌دهد.

نظامیان صهیونیست، چند روز پیش به خان‌اللبن حمله کرده بودند و کلیه دروازه‌ها و موانع این منزل تاریخی را برچیده بودند و بخشی از وسایل موجود در این منزل را توقیف کرده بودند. این اقدام نظامیان صهیونیست با هدف غیرقابل سکونت کردن این منزل و در نهایت فراری دادن ساکنان آن، صورت گرفت تا به شهرک‌نشینان که هر لحظه تلاش دارند با حمله به این منزل در آن نماز به پا دارند.

بنا بر این گزارش، در صورتی که اشغالگران بتوانند این منزل تاریخی را از چنگ مالکش درآورند، می‌توانند شهرک‌های اطراف را به بلوک شهرک‌نشینی بزرگ در کرانه باختری متصل کنند.

یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در «قلقیلیه»

از دیگر جنایات روز گذشته اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری، حمله آن‌ها به تظاهرات مسالمت‌آمیز هفتگی فلسطینی‌ها در روستای «کفرقدوم» در شرق «قلقیلیه» در اعتراض به تداوم شهرک‌سازی بود.

ساکنان این روستا، دیروز نیز در اعتراض به تداوم شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس بر روی اراضی این روستا دست به تظاهرات زدند. اما نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان حمله کردند و با آن‌ها درگیر شدند و به سوی معترضان گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند که در پی آن، نه فلسطینی زخمی و ده‌ها تن دیگر دچار حالت خفگی شدند.

حمله به شرق بیت‌المقدس اشغالی

نیرو‌های ارتش صهیونیستی همچنین با حمله به شهرک العیسویه در شرق شهر بیت المقدس اشغالی به منازل فلسطینیان حمله کردند و آن‌ها را تفتیش کرده و تعدادی از ساکنان آن را بازداشت کردند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار