یک کارشناس رسانه:

هدف جریان نفوذ تغییر در گفتمان است

علیرضا داوودی گفت: هدف نهایی از نفوذ تغییر بوده و ممکن است تغییر فرد، گروه، سازمان، ملت و یا گفتمان مدنظر باشد.
کد خبر: ۴۳۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ - 30January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علیرضا داوودی کارشناس رسانه در برنامه «راهبرد» پیرامون موضوع بررسی نفوذ فردی و جریانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: کلمه نفوذ در ادبیات عام ورود بدون اجازه است، بعضی از موارد نفوذ بسته به اینکه فرد از چه زاویه به مضووع نگاه میکند ارزش گذاری می‌شود که به صورت عمده برچسب‌های خوب و بد را می‌خورد، اگر از سمت ایران و انقلاب اسلامی به مسئله نفوذ نگاه کنیم نفوذ مدنظر دشمنان نفوذی بد برای تغییر و شکست آرمان‌های ملت ایران است.

وی افزود: معمولا نفوذ یا ورود بدون اجازه به منظور تحقق چهار هدف صورت می‌گیرد، هدف اول ورود بدون اجازه برای کسب اطلاعات به منظور ضربه زدن به طرف مقابل است برای رسیدن به این هدف معمولا برای نفوذ خود را تبدیل به گزاره‌ها، افراد، سازمان‌ها و صورت‌هایی می‌کنند تا بتوانند کسب اطلاعات کنند.

داوودی بیان کرد: این جذب اطلاعات در دو قاعده صورت می‌گیرد، اول پیدا کردن نقاط ضعف در افرادی که صاحب اطلاعات هستند و دوم نحوه به خدمت گرفتن افرادی که بر اساس نقاط ضعف پیدا شده توانایی دارند که اطلاعات مورد نظر را کسب کنند، این افراد نیز یا عامل هستند یا عنصر و یا مزدور هستند.

این کارشناس مسائل رسانه عنوان کرد: گام دوم مربوط به حوزه داده کاوی و پردازش اطلاعات به دست آمده است چراکه اطلاعات به دست آمده به صورت خام و مستقیم هدف از نفوذ را تامین نمی‌کند، پس از تحلیل داده‌ها این اطلاعات تبدیل به برنامه عمل و یا شتاب دهنده برای تاثیرگذاری در جامعه هدف می‌شود.

وی اشاره کرد: معمولا از تحلیل‌های به دست آمده استفاده می‌شود تا جامعه به وضعیت مطلوب از نظر نفوذ کننده برسد.

داوودی اضافه کرد: گام سوم مدل سازی تحلیل‌های به دست آمده را شامل می‌شود، قدرت نفوذ با میزان اثرگذاری مدل سازی صورت گرفته در جامعه هدف سنجیده می‌شود، طراحی مدل از طراحی شعار آغاز می‌شود و شعار به گفتار تبدیل شده گفتار نیز به گفتگو و گفتگو نیز به گفتمان تبدیل می‌شود از این گفتمان نوعی هرج و مرج یا آنارشی در جامعه هدف شکل می‌گیرد تا هدف نفوذ کننده تامین شود.

این کارشناس مسائل رسانه تصریح کرد: گام چهارم میزان مانایی در داده پردازی‌ها و مدل سازی‌ها انجام شده را شامل می‌شود؛ هدف نهایی از نفوذ تغییر بوده و ممکن است تغییر فرد، گروه، سازمان، ملت و یا گفتمان مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران سه شعار راهبردی داشت که شامل «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی»، «نه شرقی و نه غربی» و «مرگ بر آمریکا» می‌شود.

داوودی تاکید کرد: جریان نفوذ به دنبال ایجاد تغییر در شعار‌های راهبردی انقلاب اسلامی است تا با تغییر این شعار‌ها گفتمان جامعه را تغییر داده و در نهایت نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار