فرمانده نیروی هوایی ارتش مطرح کرد؛

نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها با بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس/ شهید دوران بن‌بست دیپلماسی را شکست

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: هدف شهید صیاد شیرازی از تأسیس معارف جنگ این بود که حرکت دانشگاه‌ها حول محور دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۴۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 30January 2021

لزوم بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس در دانشگاههای نظامیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه دوره نظری معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که صبح امروز (شنبه) در دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی پایه‌گذار این حرکت ماندگار و مؤثر در تربیت افسران سلحشور بود.

وی با تأکید بر اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های کشور هستند، افزود: فرمانده معظم کل قوا فرمودند که نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی به دست آوردند؛ البته این کافی نیست و باید تجربیات به دانش تبدیل شود.

فرمانده نهاجا با بیان اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری تنها برای دانشجویان نیست، گفت: هدف همه ما در دانشگاه‌ها باید اجرای توصیه‌های فرمانده معظم کل قوا باشد. این اهداف را به دو صورت می‌توان انجام داد و ابتدا باید از تجارب دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تولید نظریه کنیم.

امیر نصیرزاده ادامه داد: مرحوم صدیق در سن کم و در دوران بحران و تحریم و شرایط سخت جنگ، مدیریت نیروی هوایی ارتش را برعهده گرفت. می‌توانیم فعالیت‌های وی را به نظریه تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشکسوتان زیادی در نیرو‌های مسلح حضور دارند که طرح‌ریزی‌ها و عملیات‌هایی همچون عملیات حمله به «اچ۳» را در کارنامه دارند و باید از این تجربیات استفاده شود، بیان کرد: باید ببینیم این عزیزان چه شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی داشتند که موفقیت‌های بسیاری در دوران دفاع مقدس کسب و ضربه محکمی به دشمنان وارد کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره طرح‌ریزی‌های تاکتیکی در دوران مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس طرح‌ریزی‌های تاکتیکی زیادی از سوی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با موشک‌های ضد رادار دشمن انجام شد و توانستیم تعداد زیادی از هواپیما‌های دشمن را ساقط کنیم.

امیر نصیرزاده به تجربیات بهداشتی درمانی در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس مملو از تجربیات بهداشتی درمانی است؛ برای مثال دکتر تابش کاری را در دفاع مقدس انجام داد که در دنیا منحصر به فرد است. عمل جراحی این پیشکسوتان عزیز در دنیا بی‌سابقه است و پزشکان رزمی باید از این تجارب بهره برده و آن‌ها را به دانش تبدیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت نظامی یکی از مؤلفه‌های قدرت کشور است، یادآور شد: اقدام شهید «عباس دوران» در دفاع مقدس متأثر از قدرت هوایی است و باعث می‌شود در شرایط بحرانی که همه فعالیت‌های دیپلماسی به بن‌بست رسیده، اراده خود را بر دشمن تحمیل کنیم. می‌توان مقالات و رساله‌های زیادی در مورد آن‌ها نوشت. هدف شهید صیاد شیرازی از معارف جنگ این بود که فعالیت دانشگاه‌ها حول محور دفاع مقدس و مسائل آن باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تمام دنیا به مقابله با ما پرداخته بودند، گفت: دشمن هواپیما‌های عراق را پشتیبانی می‌کرد. تجربیات مدیریتی همیشه به درد ما می‌خورد و باید عملیات‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنیم. در پدافند غیر عامل دوران دفاع مقدس دنیایی حرف نهفته است که می‌توان ساعت‌ها درباره آن بحث کرد.

امیر نصیرزاده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که آینده را پیش‌بینی کنید و شما عزیزان باید در بخش نظامی فراکنشی حرکت کنید. باید اساتید ما در این راستا حرکت کنند.

فرمانده نهاجا در پایان اضافه کرد: در فرهنگ دفاع مقدس و مسائل انگیزشی در حوزه‌های فرهنگی و عقیدتی حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. در این مسیر پیشکسوتان می‌توانند، کمک شایانی انجام دهند. نباید تنها به این دوره‌ها بسنده کنیم. باید ناگفته‌های جنگ را به پایان‌نامه تبدیل و از تجربیات این عزیزان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار