تلاش فلسطینی‌ها برای درج گروه‌های شهرک نشین صهیونیست در لیست تروریسم بین‌المللی

وزیر دادگستری دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش برای درج گروه‌های شهرک نشین صهیونیست در لیست تروریسم بین المللی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 30January 2021

تلاش فلسطینی‌ها برای درج گروه‌های شهرک نشین صهیونیست در لیست تروریسم بین المللیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر دادگستری دولت تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه از تلاش‌ها برای درج نام گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست در لیست تروریسم به دلیل حملات نظام‌مند آنها به شهروندان فلسطینی خبر داد.

«محمد الشلالده» در گفت‌وگو با رادیو «صوت فلسطین» حملات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را نقض آشکار کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین بین المللی خواند و گفت: «شهرک‌نشینان صهیونیست چه در دادگاه‌های فلسطین و چه در دادگاه‌های منطقه‌ای و بین المللی باید پاسخگو بوده و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و نام آنها در لیست تروریسم بین المللی درج شود.»

وی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا سیاست جدیدی در مناقشه فلسطین و اسرائیل اتخاذ شود و دادگاه کیفری بین المللی تحقیقات کاملی را در مورد حملات شهرک نشینان و پرونده شهرک سازی را با تمام جزئیات آغاز کند.

وزیر دادگستری دولت تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که در چارچوب حفاظت از استقلال و حاکمیت ملی فلسطین، آمادگی‌ها برای تشکیل پرونده‌های قضایی بیشتر در برابر دادگاه‌های فلسطین علیه گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست جریان دارد و امکان انتقال شهرک نشینان صهیونیست دو تابعیتی به دادگاه کیفری هم وجود دارد.

حملات شهرک نشینان صهیونیست به مناطق فلسطینی‌ با هدف کوچاندن اجباری آنها در مقطع اخیر شدت گرفته است.

به آتش کشیدن یا قطع هزاران اصله درخت میوه یا به سرقت بردن محصول آن به خصوص زیتون‌های فلسطینی، درگیری با شهروندان فلسطینی آن هم با پشتیبانی نظامیان صهیونیست از جمله تخلفات شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار