چهل‌سالگی سرو/ شهید «حسین معتقدی»:

خود را با مفاهیم قرآن آشنا سازید/ به مستحبّات اسلام اهمیّت بدهید

شهید «حسین معتقدی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: خود را با مفاهیم قرآن آشنا سازید تا هیچ حیله و دسیسه دشمنان نتواند شما را از راه خویش و از خط رهبر خارج سازد. به مستحبّات اسلام اهمیّت بدهید و زیارت عاشورا را ترک نکنید.
کد خبر: ۴۴۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ - 31January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «حسین معتقدی» چهارمین فرزند خانواده بود که با تولّد و حضورش در روستای ترک‌آباد اردکان در تاریخ ۱۳۴۷/۴/۱ هجری‌شمسی، خانواده خویش را مسرور و امیدوار کرد؛ گویا به خانواده الهام شده بود که این کودک مایه عزّت آن‌ها خواهد شد.

پدرش، علی معتقدی، کشاورزی متدیّن و مادرش خانه‌داری ولایت‌مدار و متعهّد بود. والدین با تلاش خستگی ناپذیر خویش علاوه بر تأمین امکانات زندگی فرزندان، از راه کسب حلال و پرورش آن‌ها از نظر جسمی، آنان را به فراگیری علم و دانش و تحصیل و آموزش مسائل اعتقادی و قرآن و احادیث ترغیب می‌کردند.

خود را با مفاهیم قرآن آشنا سازید/ به مستحبّات اسلام اهمیّت بدهید

به اعتراف خواهران و برادران و سایر اعضای خانوادۀ حسین در این قبیل مسائل، گوی سبقت را از همگان ربوده بود. حسین دورۀ ابتدایی را در دبستان سلمان ترک‌آباد و دوره راهنمایی را تا سال دوّم در مدرسه راهنمایی هجرت گذراند.

شرکت در مراسم دینی و مذهبی و عزاداری امام حسین (علیه السّلام) به ویژه نماز جمعه از خصوصیّات بارز وی بود. بسیار خوش اخلاق و خوشرو بود؛ هرگز عصبانی نمی‌شد؛ در کار‌های خانه کمک می‌کرد؛ در پایگاه محل شرکت فعّال داشت؛ اهل نماز شب و نماز اوّل وقت بود؛ مضافاً این که سایرین را نیز به انجام فرایض دینی ترغیب و سفارش می‌کرد.

تأثیر این آموزه‌ها در حضور وی در جبهه‌های حق علیه باطل نمود خاصی پیدا کرد. سه نوبت در صفّ کفر ستیزان حضور یافت و به جبهه اعزام شد و مدّت ۱۰ ماه و ۷ روز از بهترین ایّام جوانی خود را در جهاد و دفاع از میهن خود صرف کرد.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۳ در عملیّات بدر در کربلای هور الهویزه مرغ روحش از جسم خاکی پر کشید و به ملکوت اعلی پیوست. جسم پاکش مدّت‌ها، چون مولایش امام حسین (علیه السّلام) در کربلای جنوب ایران ماند و مفقود بود؛ تا این که در تاریخ ۱۳۷۳/۱۲/۵ پیکر مطهرش پس از ۱۰ سال نورافشانی در مناطق مقدّس جنوب و دوری از وطن به زادگاهش اردکان منتقل شد و پس از تشییع باشکوه بر دست و دوش مردم قدرشناس اردکان و ترک‌آباد در گلزار شهدای ترک‌آباد به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

خود را با مفاهیم قرآن آشنا سازید تا هیچ حیله و دسیسه دشمنان نتواند شما را از راه خویش و از خط رهبر خارج سازد. به مستحبّات اسلام اهمیّت بدهید و زیارت عاشورا را ترک نکنید؛ به امید زیارت کربلا؛ از شما التماس دعا دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار