رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهدا تجلی و مظهر رفتار و تربیت مادران هستند

سعید اوحدی گفت: مادران شهدا به تأسی از حضرت ام‌البنین (س) فرزندان و قهرمانان بزرگی را تربیت کردند و می‌توان گفت شهدا تجلی و مظهر رفتار و تربیت مادران هستند.
کد خبر: ۴۴۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ - 30January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در برنامه زنده «مصباح» شبکه قرآن با تسلیت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت روز «تکریم مادران و همسران شهدا» اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا یکی از نعمات و برکات بزرگی هستند که خداوند به جامعه ما ارزانی داشته است و وقتی در بین این عزیزان حضور پیدا می‌کنیم با فضایی خاص و معنوی روبرو می‌شویم.

وی افزود: وقتی از حضرت ام‌البنین (س) صحبت می‌کنیم در واقع از فرزندان شهید ایشان هم یاد می‌کنیم. امروز نیز مادران شهدای ما به تأسی از همین حضرت، فرزندان و قهرمانان بزرگی را تربیت کردند و می‌توان گفت شهدا تجلی رفتار و تربیت مادران هستند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه مادران شهدا چندین فرزند خود را از زیر قرآن رد کردند و به صحنه نبرد فرستادند افزود: مادران زیادی در کشور ما هستند که چندین فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و این صبر و استقامت مسئله‌ای است که به سادگی نمی‌توان آن را درک کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از مادران و همسران شهدا گفت: در این مراسم معنویت خاصی موج می‌زد و دیدار این مادران بزرگوار برای همه ما بسیار ارزشمند بود.

اوحدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جمعاً ۱۳۵ هزار نفر از پدران و مادران معظم شهدا در قید حیات هستند، افزود: این خانواده‌های معزز نیازی به هیچ کدام از ما ندارند و در واقع ما نیازمند آنان هستیم و از خدا می‌خواهیم که در مسیر رشد و کمال از آنان درس بگیریم. جامعه ایثارگری به قدری عزت نفس دارند که خدمات ارائه شده به چشم آنان نمی‌آید و این خدمات قطره‌ای در برابر عظمت و بزرگی آنان است.

وی افزود: کار‌هایی که شهدا، جانبازان و آزادگان انجام دادند به هیچ وجه با هیچ خدمت مادی و مالی قابل جبران نیست. در سال‌های اخیر دیدیم که مدافعین حرم برای مقابله با فتنه بیرون از مرز‌های ایران با دشمنان جنگیدند و همه ما همواره مدیون بصیرت آنان هستیم.

معاون رییس جمهور در خصوص شهدای جامعه قرآنی کشورمان نیز گفت: حدود یک هزار و ۳۰۰ شهید بزرگوار از جامعه قرآنی و مداحان کشورمان تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و در سال‌های اخیر شش شهید از این جامعه نیز در فاجعه منا به شهادت رسیدند. البته تمام شهدای ما اهل قرآن بودند و در سال جاری برنامه تجلیل از ۱۱۵ ایثارگر فعال در حوزه قرآن را نیز در دستور کار داریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع شهدای سلامت گفت: پرونده‌های این عزیزان در کمیته‌های استانی جمع‌آوری و به کمیته ملی ارسال می‌شود و تا امروز ۲۴۱ پرونده در اختیار کمیته ملی قرار گرفته و کار‌های مربوط به ۵۰ درصد این پرونده‌ها تکمیل و حکم شهید برای آن‌ها صادر شده است. این عزیزان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر شهدا گام برداشتند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار