یادداشت/

سرخی نسل سلیمانی‌ها، محصول سبز فجر خمینی‌ است

همین «بهنام محمدی‌»ها و «حسن باقری‌»ها و «محسن حججی‌»ها و «قاسم سلیمانی‌»ها، بی‌شک چهره‌های ماندگار و قهرمانان نسل انقلاب امام خمینی‌ (ره) هستند که آمدند تا تاریخ را آن‌گونه قرمز رقم بزنند که خودکارهای سبز روایت می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ - 31January 2021

سرخی نسل سلیمانی ها، محصول سبز فجر خمینی هاست

گروه استان‎ها دفاع‌پرس - هوشنگ نوبخت؛ بی‌شک در همه ادوار تاریخ دیده‌ایم، چهره‌ها، اسطوره‌ها و قهرمانانی که با رفتار، کردار و گفتارشان به مردم، خاک و کالبد کشورشان هویت، اصالت و افتخار بخشیده‌اند.

از قهرمانان و اساطیر ملی شاهنامه گرفته تا دلاورمردان ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس که آبشخور هر کدام از این برهه‌های تاریخی و حماسی، بروز و ظهور اتفاقات و انقلاب‌هایی بوده که باعث رشد و معرفی چنین نسل های ماندگاری شده است.

یکی از نسل ‌های اسطوره‌ای و حماسه ساز تاریخ ایران عزیز، نسل انقلابی است که در دهه فجر 57 ریشه زدند، در 8 سال جنگ تحمیلی شکوفه کردند، در دوران سازندگی، ثمر دادند و در ایام جنگ‌های ناشناخته و نرم، در قالب جبهه مقاومت تکثیر شدند.

نسل گهواره‌ای انقلاب تا چشم واکردند به سن شهید باقری‌ها رسیدند و خود را در میان سنگرها و نقشه‌ها دیدند و خاک شلمچه‌ای که بی‌نهایت شبیه کربلاست. تا کمی قد کشیدند، شدند آقا محسن فرمانده و پر از تدبیر شدند و راهبرد و جسارت برای عبور از امواج اروند به وقت غروب.

ریشه‌ها که ریشه زدند در دل اعتقادات و دشمنی ها که انبوه شدند به پیرامون، ریش‌های نسل گهواره‌ای های خمینی بزرگ، تار و پود شان به سپیدی گرایید و حاج قاسم‌ها در اوج آرامش و امنیت بعد از طوفان ها راهی مرزهای اعتقادی شدند برای جلوگیری از آفت‌هایی به نام داعش و یا همان استکبار.

روزها در گذرند و البته نسل‌ها هم. روزهایی که شبیه به هم نیستند ولی اسطور‌ه‌هایی که بسیار نزدیک به هم شهید راه وطن و ایمان می شوند برای ملت و عزت شان.

‌همین بهنام محمدی ها و حسن باقری ها و محسن حججی ها و قاسم سلیمانی ها، بی‌شک چهره های ماندگار و قهرمانان نسل انقلاب امام خمینی هستند که آمدند تا تاریخ را آنگونه قرمز رقم بزنند که خودکارهای سبز روایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار