یادداشت/ سیروس فتح‌اله

زمستان رؤیای ترامپ و تداوم بهار انقلاب اسلامی

جمهوری اسلامی ایران درحالی چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیرد که ترامپ به‌دنبال سرنگونی این انقلاب بود، اما او با چهره‌ای مغبون، شکست‌خورده و ناکام از کاخ سفید رفت و نمی‌داند که آیا دوباره می‌تواند به عرصه سیاست بازگردند یا نه؟
کد خبر: ۴۴۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰ - 01February 2021

زمستان رؤیای ترامپ و تداوم بهار انقلاب اسلامیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با شکست مفتضحانه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا از «جوبایدن» رقیب دموکرات خود خورد، مجبور شد به ناچار و با چهره‌ای مغبون و شکست‌خورده کاخ سفید را ترک کند.

برای ناکامی‌ها و شکست‌های ترامپ چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی نمی‌توان حد و اندازه‌ای تعریف کرد؛ شکست‌های بی‌حد و اندازه‌ای که در روزهای پایانی او در کاخ سفید توسط رسانه‌های مختلف جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اما یکی از موارد شکست و البته آرزوی دست‌نیافتنی ترامپ و متحدانش (جان بولتون، بنیامین نتانیاهو، محمد بن‌سلمان و محمد بن‌زاید) نابودی انقلاب اسلامی ایران بود؛ برهمین اساس ترامپ با مشورت تیم «ب» از تمام ظرفیت‌های ممکن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد؛ ترامپ برای تحقق این آرزوی دست نیافتنی بازمانده‌های سازمان منافقین را پای کار آورد، سلطنت‌طلبان متوهم را تطمیع کرد، براندازهای وطن‌فروش را سازمان‌دهی کرد، شبکه‌های دروغ پراکن راه‌انداخت، کشورهای عربی را دوشید، سردار سپهبد شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس کشورمان را که قهرمان مبارزه با تروریسم بود را در کشور عراق ترور کرد، دکتر محسن فخری‌زاده را با چراغ سبزشان توسط عوامل موساد به شهادت رساند، تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشورمان با شعار فشار حداکثری اعمال کرد و معیشت ملت قهرمان ایران را به گروگان گرفت، اما در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ آیا ایران تسلیم ترامپ شد؟ آیا فشار حداکثری نتیجه داد؟

در حالی که «جان‌بولتون» سیاستمدار جنگ‌طلب و اخراج شده‌ کاخ سفید که روزی غلام حلقه به گوش ترامپ بود، در نشستی که منافقین در سال 1396 در پاریس برگزار کرده بودند حضور پیدا کرده و گفته بود که نباید اجازه بدهیم انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی برسد. نتیجه بازنگری دولت ترامپ در سیاست آمریکا در قبال ایران باید این باشد که انقلاب اسلامی آیت الله خمینی تا دو سال آینده دوام نیاورده و جشن چهلمین سالگردش را نبیند، سیاست قطعی و اعلامی ایالات متحده آمریکا پس از این باید سرنگونی حکومت ایران و تغییر رژیم در این کشور باشد. او تأکید کرده بود که رفتار و اهداف حکومت ایران به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد و به همین دلیل، تنها راهکار موجود تغییر خود رژیم است و امیدواریم در سال ۲۰۱۹ چنین اتفاقی را در تهران جشن بگیریم.»

اما با وجود این فشارها، جمهوری اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در بهمن ۱۳۹۷جشن گرفت و اکنون نیز وارد ۴۲ سالگی شده تا چهل‌ودومین بهار انقلاب اسلامی را جشن بگیرید و حقانیت خود را بار دیگر به جهانیان ثابت کند.

پس الان ترامپی که گفته بود «شما اروپایی‌ها فقط سه ماه صبر کنید جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت» کجاست؟ جان بولتون که پیش‌بینی کرده بود انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی‌بیند، کجاست؟ بله آنهایی که پیش‌بینی کرده بودند انقلاب اسلامی به‌زودی سرنگون خواهد شد، علی‌رغم میل باطنی از صحنه سیاسی آمریکا کنار گذاشته شده‌اند و از آینده سیاسی خود خبر ندارند که آیا دوباره می‌توانند به عرصه سیاست بازگردند یا نه؟ آیا دوباره می‌توانند راه ورود دارو و مایحتاج ضروری به کشورمان را مسدود کنند یا نه؟ پس زمستان رؤیای آمریکایی‌ها فرا رسیده و اما بهار انقلاب اسلامی ایران تداوم دارد و خواهد داشت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار