رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

امام (ره) معنای واقعی فقه شیعه را با نگاه جدید با گستره جهانی تفسیر کردند

حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» گفت: امام خمینی (ره) معنای واقعی فقه شیعه را با نگاه جدید با گستره جهانی تفسیر کردند و اسلام را از مهجوریت نجات بخشید و در متن جامعه قرار دادند.
کد خبر: ۴۴۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ - 31January 2021

امام خمینی (ره) معنای واقعی فقه شیعه را با نگاه جدید با گستره جهانی تفسیر کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در مراسم گرامیداشت 12 بهمن در گلزار شهدای شهر بوشهر ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ورود امام خمینی (ره) به ایران و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب ‌اسلامی ‌اظهار داشت: سخن از انقلاب اسلامی و نقش امام ‌(ره) و دستاوردهای آن نیازمند به فرصت‌های طولانی دارد.

وی با بیان اینکه نقش بی بدیل مرجعیت دینی و امام راحل پیشینه در مبارزات 250 ساله نورانی زندگانی اهل بیت (ع) دارد گفت: این حرکت از سال 11 تا 260 هجری ادامه پیدا کرد.

ادیانی با اشاره به اینکه فصل مشترک زندگی ائمه مبارزات سیاسی و دستیابی به قدرت و تاسیس حکومت علوی و کاظمی بود خاطرنشان کرد: ورود امام را به این دلیل تجلیل می‌کنیم که آن مرد الهی و خستگی ناپذیر مبارزات خود را همراه با مشقت، اسارت و محرومیت و فشار دستگاه‌های طاغوتی آغاز و این انقلاب را رقم زدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن اشاره به وصیتنامه الهی و سیاسی امام راحل قرآن کریم را رهاورد پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: در دوران رژیم پهلوی باری دیگر قرآن و هادیان واقعی مهجور شدند که شکل گیری معارف اهل بیت (ع) از ذهن مردم کنار زده شد؛ امام خمینی (ره) حداکثر یک شرایط انقلابی اسلامی به وجود آوردند.

وی تأکید کرد: امام با تفسیر نو و بدیع از اسلام و آموزه‌های دینی اعتماد مردم را جلب کرد و با ایجاد اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل اسلام عزلت نشین تفسیر صحیح از اسلام دادند.

ادیانی ضمن بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مزد مجاهدت امام خمینی (ره) بود تصریح کرد: امام راحل با اعتمادی که به مردم دادند با اظهارات پاک خود توانست همه مردم را به جوشش درآورد و ملت آگاهانه و با بصیرت امام را برگزیدند؛ زیرا همه آرمان‌های خود را در آن متجلی می دیدند.

این مسئول با اشاره به اینکه با وقوع انقلاب اسلامی ایران حداکثر یک شرایط انقلابی اسلامی به وجود آمد که باعث حرکت مردم شد و 1400 سال انزوای اسلام ناب را سر دست گرفتند و انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان داشت: امام خمینی (ره) معنای واقعی فقه شیعه را با نگاه جدید با گستره جهانی تفسیر کردند و اسلام را از مهجوریت نجات بخشید و در متن جامعه قرار دادند.

ادیانی نظام اسلامی قبل از انقلاب را یک درخت بی ریشه خواند و با اشاره به نقش تعیین کننده امام راحل در دستیابی به آرمان‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی خوی کوخ نشینی ایشان بود ‌که به جای زندگی در کاخ‌های مجلل در جماران سکنی گزیدند.

وی با بیان اینکه امام راحل با زبان انبیاء با مردم سخن می‌گفتند، خاطرنشان کرد: یکی از آرمان‌های ایشان که فراموش نمی‌شود عدالت خواهی بود و بدین سبب مردم طبقات ضعیف و مستضعف جامعه به امام لبیک گفتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از حمایت مستضعفین درون مرزی و برون مرزی اسلامی دست نخواهد کشید تصریح کرد: مسلمانان عزتمند در هرجای عالم حرکتی که به نام اسلام و آزادی شروع شود و تعیین کننده باشد حمایت خواهد کرد.

ادیانی با اشاره به اینکه کشور ایران در معادلات بین‌المللی حرف خود را می زند و پای اعتقادات خود خواهد ایستاد و تا تحقق نوین تمدن اسلامی به حرکت خود ادامه می‌دهد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار پرچم‌داری نهضت‌های اسلامی، اقتدار و عظمت کشور را مرهون مجاهدت‌های امام راحل و شهیدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها