چهل‌سالگی سرو/ شهید «صفر (عبدالله) روحی افراپلی»؛

پیرو ولی‌فقیه زمان باشید/ برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «صفر (عبدالله) روحی افراپلی» آمده است: وحدت را برادران حفظ کنند و بصورت جناح بندی عمل نکنند بلکه فقط و فقط پیرو امام خمینی، ولی فقیه زمان باشند و برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید که شهدا روز قیامت یقه همه شما‌ها را خواهند گرفت که ما‌ها برای اسلام خون خود را بدهیم و شما برای مقام و حفظ مقام خود به اسلام ضربه بزنید.
کد خبر: ۴۴۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 31January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «صفر (عبدالله) روحی افراپلی» زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید صفر روحی در سال ۱۳۳۷ در شهر قائمشهر واقع در استان مازندران متولد شد. دوران تحصیل را در زادگاهش به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم تجربی گردید. در دوران متوسطه عضو انجمن مسجد بزرگ شهر شد و به پخش اعلامیه‌های امام و تشویق مردم به تظاهرات علیه شاه دست می‌زد. شهید پس از دریافت مدرک دیپلم، در سه رشته علوم پزشکی، داروسازی و کشاورزی قبول شد، ولی به خاطر اینکه دو رشته علوم پزشکی و داروسازی متعلق به ارتش شاهنشاه بود به تحصیل در رشته کشاورزی پرداخت، اما بعد از مدتی به دلیل انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها از تحصیل دور ماند.

وی در اوایل انقلاب، با تأسیس سپاه به دستور امام (ره) یکی از اعضای فعال آن شد و به فعالیت‌های خود در زمینه گسترش اسلام ادامه داد. این در حالی بود که او یک بار مورد ترور ناموفق منافقین قرار گرفت. در سن ۲۱ سالگی ازدواج کرد. بعد از ۷ سال دوری از دانشگاه به اصرار همسرش به ادامه تحصیل در شهر مشهد پرداخت.

او انسانی راز دار و امین بود و هر کس مشکلی داشت با او در میان می‌گذاشت و از او راهنمایی می‌خواست، وی هیچگاه خود را برتر از دیگران نمی‌دانست و با همه رفیق و دم خور بود. بسیار با کودکان مهربان بود و در سلام کردن پیش قدم می‌شد، او هیچ وقت خشمگین نمی‌گردید و با نرمی و ملایمت رفتار می‌کرد. هیچ وقت نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد و در اعتقادات دینی راسخ و مورد اعتماد بود.

پیرو ولی‌فقیه زمان باشید/ برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید

وی قبل از اینکه وارد دانشگاه شود، از طرف سپاه به جبهه اعزام شده بود و همچنین در دوران دانشجویی وقتی امام (ره) دستور فرمودند که دانشجویان به جبهه بروند، درس و دانشگاه را رها کرد و عازم مناطق جنگی شد. در آن زمان حدود ۸ ماه در جبهه بود و در عملیات‌های والفجر ۴ و ۶ و کربلای ۴ و ۵ شرکت کرد. در آخرین عملیات یعنی عملیات کربلای ۵ بود که به عنوان مسئول طرح خودکفایی لشکر ۲۵ کربلا منصوب گردید و آنطور که همرزمانش می‌گفتند به کشت برخی محصولات پرداخت و تا ۳ روز قبل از شهادتش مشغول برداشت آن‌ها بود و جالب است که همان محصولات برای تمام سال لشکر کفایت می‌کرد.

چند روز قبل از عملیات کربلای ۵ مأموریتش تمام شده بود، ولی وقتی فهمید که قرار است عملیات بشود به خانه برنگشت و در آنجا ماند و در عملیات شرکت کرد که سرانجام ایشان در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۶۵ در منطقه پاسگاه زید بر اثر اصابت ترکش به وصال یار شتافت.

پیرو ولی‌فقیه زمان باشید/ برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت شرف ماست. امام خمینی (ره)

درخشش خون شهید آفتاب را شرمنده می‌کند. شهید مظلوم آیت الله بهشتی

وصیت‌نامه شهید بزرگوار مهندس صفر روحی دانشجوی سابق دانشکده کشاورزی ساری و مسئول طرح خودکفائی لشکر ویژه ۲۵ کربلا که در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در تاریخ ۱۲/۱۱/۶۵ به شهادت رسید.

مِنَ المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبدیلاً. (سوره احزاب آیه ۲۳).

برخی از مومنین بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمان که با خدا بسته‌اند کاملاً وفا کردند پس برخی بر آن عهد ایستادگی کردند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر نداند.

وَلا تَحسَبَنَّ اَّلذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ الله اَمواتاً بَل اَحیاَ عِندَ رَبِّهِم یَرزُقون                      

کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندارید بلکه آن‌ها زنده‌اند و در نزد خدای خویش روزی می‌خورند.

یا اَیَّتُهَا النَّفسُ المُطمَئِنَّهُ اِرجِعی اِلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرضِیَّهً فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی. (۲۷-۳۰ سوره فجر) ای نفس مقدس مطمئن و دل آرام (به یاد خدا) امروز با حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمت‌های ابدی او) و او راضی از تو است؛ و باز آی و در صف ربندگان خاص من در آی و در بهشت من داخل شود.

وصیت‌نامه بنده عاصی صفر (عبدالله) روحی، چون هر مسلمان وظیفه دارد که همیشه وصیت‌نامه خودش را آماده کرده باشد لذا بر حسب وظیفه شرعی وصایائی عرض می‌کنم.

بسم الله الرحمن الرحیم

(اَلحَمدُاللهِ رَبِّ العلَمین) حمد و سپاس خدای را که پروردگار جهان است و سلام و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد و با سلام بر نائب بر حق صاحب عصر حضرت مهدی یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام خمینی بت شکن و با سلام و درود به تمامی شهدای راه اسلام از صدر اسلام تاکنون و با سلام به کلیه خدمت‌گزاران راه اسلام و در رأس همه آن‌ها روحانیت مبارز تشیع و با سلام درود به تمام کسانی که در ساختن این بنده حقیر به راه اسلام نقشی داشته‌اند.

پیرو ولی‌فقیه زمان باشید/ برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید

من به جهنم رفتم تا اسلام و دین و قرآن پاینده باشد و به پیام حسین زمان امام عزیزمان خمینی بت شکن لبیک گفتم من این راه را کورکورانه انتخاب نکرده‌ام بلکه شهادت را سعادت و راه سرخ شهادت را راه سرخ آل محمد (ص) و علی (ع) می‌دانم. واقتل لفا عاده و کرامتینا شهاده، مرگ و کشته شدن عادت ما و شهادت افتخار ماست خدایا ما رزمندگان اسلام اگر این لباس را به تن کرده‌ایم به عشق شهادت و جهاد به تن کرده‌ایم و دوست نداریم کاروان سرخ امام حسین (ع) بگذرد و ما از قافله عقب بمانیم.

برادران و خواهران خون ما سیلی خواهد شد که تمام دشمنان قرآن و اسلام را در خود غرق خواهد کرد و شهادت ما نوید ظهور آقا امام زمان (عج) را می‌دهد که او انتقام خون ما را خواهد گرفت. برادران و خواهران امروز عزت و سعادت و پیروزی اسلام در گرو جنگ با کفر و استکبار جهانی است و فعلاً با مزدور حلقه به گوش ابر قدرت‌ها صدام کافر است امروز وظیفه ما است به ندای رهبر عزیزمان گوش دهیم و برای نجات اسلام و مستضعفین بر علیه کفار بجنگیم.

پیامی دارم به برادران و خواهران و تمام روحانیت خط امام و اسلام برادران سپاه و امت حزب الله که تحت فرماندهی و رهبری امام زمان (عج) و نائب بر حقش مرجع بزرگوار و زعیم عالیقدر، ولی فقیه امام خمینی باشند، چون گوش دادن به حرف‌های امام امت گوش دادن به حرف خداست، چون امام امت هیچ حرفی از خود ندارد و هر چه دارد از اسلام عزیز است که خدا نازل فرموده و اگر به نصایح امام گوش ندهیم به عذاب سخت الهی دچار خواهیم شد و در امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را که عظمت اسلام است بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید و ارگ فیض شهادت نصیبم شد البته من گناهکارم و سعادت آن را ندارم، ولی اگر داشته باشم آنان که پیرو خط سرخ امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند، اما خدا کند که خون شهید { } و همه بی‌تفاوت‌ها را متحول سازد و به رحمت اللهی نزدیکشان نماید؛ و‌ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی‌تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین (ع) در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد و نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد.

پیرو ولی‌فقیه زمان باشید/ برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید

پیامی به همسر عزیز و خوب و الهی‌ام و تمام مادران و همسران دارم، و آن اینکه از شما می‌خواهم فرزندانتان را علی‌وار و زینب‌وار تربیت کنید و نگذارید که از کوچکی راه کج را انتخاب کنند و شما زنان و همسران محترم با پیرو راستین حضرت فاطمه زهرا (س) مادر مال تمامی ما شیعیان جهان و راه زینب (س) باشیم و سعی کنید فرزندانتان جز اسلام راه دیگری را انتخاب نکنند و فقط به کتاب آسمانی قرآن مجید چنگ بزنند و پس از یاد گرفتن اعمال خود مطابق با قرآن و دستور پیامبر و ائمه معصومین قرار دهید که رستگاری دو دنیا فقط در این راه است «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلَامِ دِینًا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ» اگر کسی غیر از اسلام راهی یا روشی را انتخاب کند از او پذیرفته نخواهد شد و او درآخرت از زیانکاران است و شما از هیچ کس جز از خداوند ترسی نداشته باشید که که اگر دنیای استکباری ما را محاصره اقتصادی کند ما فرزند رمضانیم و پیشوایمان حسین (ع) است؛ و خدا را شکر می‌کنم که مسلمان شیعه به دنیا آمده‌ام و به خدای یکتا و به پیامبر عظیم الشأن اسلام و به حضرت علی (ع) و یازده فرزندش اعتقاد دارم که امام و ائمه ما هستند و افتخار می‌کنم که شیعه بمیرم و دارای همسر و فرزندان شیعه هستم.

انسان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دقیقاً احساس می‌کند و می‌فهمد که شیعه بودن یعنی که و چه افتخاری از این بالاتر که ما رهبران و ائمه‌ای داریم که هیچ کس و هیچ فرقه‌ای ندارد و این را هم یقین دارم که اگر ما مردم ایران شیعه محمد و علی (ع) نبودیم و دارای فرزندان و همسران شیعه نبودیم نمی‌توانستیم اینقدر تنها فقط با تکیه بر خدا مقاومت کنیم و بجنگیم، چون تشیع سرخ علی و آل علی است که ما را اینقدر مقاوم کرده است؛ و باز خدا را شکر می‌کنم که از زمانی که به دنیا آمده‌ام و زندگی می‌کنم که یک حکومت ضد اسلام و دیکتاتوری و طاغوتی از بین رفت؛ و یک حکومت بر اساس اسلام به وجود آمده است. حکومتی که بعد از حکومت موقت ۵ ساله حضرت علی (ع) تا کنون وجود نداشته بود.

ان‌شاءالله خدا به ما‌ها که جز این حکومت حزب الله هستیم توفیق بدهد هر چه بیشتر و بهتر بتوانیم به این حکومت نوپا کمک کنیم و نکند خدای نکرده در کمک کردن به این حکومت نوپا که کمک کرد نه به اسلام است کوتاهی کنیم، و نکند که به روزه و نماز خواندن در خانه اکتفا کنیم و خود را نیز حزب‌اللهی بدانیم. برادران و خواهران و جوانان بسیاری در این راه مقدس جان فشانی کردن اگر ما‌ها راه آناه را ادامه ندهیم خشم و { } غضب خداوند را خریده‌ایم، زیرا آن‌ها خون پاک خویش را نثار احیای اسلام کرده‌اند.

چنانچه می‌دانید دنیا هیچ ارزشی ندارد، همه باید بمیریم دنیا فانی است و چه افتخاری از این بزرگتر در راه احیای اسلام بجنگیم و به این حکومت و اسلام کمک کنیم و در این راه شهید شویم این رمز سعادت است و جای زندگی جاوید آخرت است در جوار رحمت حق تعالی البته می‌دانید که به فرموده شهید بهشتی: در بهشت را بها { } اگر فقط با گفتن اینکه من مسلمانم، من حزب‌اللهی هست، من انقلابیم و نماز می‌خوانم و روزه می‌گیرم بهشت را نخواهیم خرید.

پیرو ولی‌فقیه زمان باشید/ برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید

البته نماز و روزه از ستون‌های دین هستند، ولی نمی‌توان خود را به این وسیله راضی کرد و اگر در خانه بشینیم و فقط به عبادت مشغول شویم دشمن می‌آید و اسلام را از بین می‌برد. پس اگر اسلام را می‌خواهیم باید بجنگیم تا پیروز شویم.‌ای امت حزب الله بزرگترین رمز پیروزی بر اهریمن وحدت کلمه است به رهبری امام امت، تا می‌توانید این وحدت کلمه را حفظ کنید و به دنبال امام عزیزمان حرکت نمائید مبادا امام و روحانیت در خط امام را تنها بگذارید اگر روحانیت شیعه از بین برود، اسلام از بین می‌رود و جنگ را فراموش نکنید. شهیدان راه آنان را فراموش نکنید، مسجد‌ها را خالی نگذارید که به فرموده امام امت مسجد‌ها سنگر هستند دعاها، دعاها، دعا‌ها را فراموش نکنید مخصوصاً دعا‌های کمیل و توسل و ندبه و...

هر چه می‌توانید دعا‌ها را بیشتر بخوانید که ما هرچه داریم از همین دعاهاست. در کارهایتان خدا را فراموش نکنید، چون همه چیز‌ها از خداست به یادآوریم زمانی را که در ذلت و بدبختی و شقاوت ستمشاهی پهلوی زندگی می‌کردیم، ولی حالا با عزت و آزادی و شجاعت به عبادت و دعا و قرآن و جنگ و ... مشغولیم پس شکر خدا را به جا آورید که در همه حال به او نیازمندیم. اما سخنی با برادران و خواهرانی که در پشت جبهه هستند اینکه به تبلیغ و نشر اسلام بپردازید.

با این کارتان خدا را کمک کنید که ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم و همچنین جلوی دشمنان اسلام محکم بایستید و اگر برای شما شهید آورند خوشحال باشید، زیرا هر چه باشد شهدا از علی اکبر حسین بالاتر نیستند از حسین (ع) که بالاتر نیستند و ثانیاً این شهدا امانتی هستند که خداوند به شما پدر و مادر‌ها و همسر‌ها سپرده است و خدا را شکر کنید که امانت خدا را سالم به خدا برگردانید.

همچنین به خانواده شهدا احترام بگذارید از تمام کسانی که در ارتباط با بنده مسائلی دارم که مرا حلال کنند. همچنین وحدت را برادران حفظ کنند و بصورت جناح بندی عمل نکنند بلکه فقط و فقط پیرو امام خمینی، ولی فقیه زمان باشند و برای مقام دنیا به سر و کله هم نکوبید که شهدا روز قیامت یقه همه شما‌ها را خواهند گرفت که ما‌ها برای اسلام خون خود را بدهیم و شما برای مقام و حفظ مقام خود به اسلام ضربه بزنید.

صفر (عبدالله) روحی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار