مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی یک انقلاب مکتبی بود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت مکتبی و نشأت گرفته از نهضت حسینی بود، گفت: انقلاب اسلامی در عمل نشان داد که تنها راه مقابله با ظلم حرکت مسلحانه نیست و می‌توان با تمسک به روش‌های فرهنگی، روشنگری‌های بصیرت‌افزا و مبارزات سیاسی، انقلابی را به عظمت انقلاب بهمن ۱۳۵۷ رقم زد.
کد خبر: ۴۴۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ - 31January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت ایام‌الله ده مبارک فجر که با حضور آحاد مردم در مسجد حضرت رسول (ص) مشهد برگزار، اظهار داشت: شهدای انقلاب میراث عظیم استقلال و امنیت این کشور را با مجاهدت‌های خود به ما سپرده‌اند. این خون‌های پاک مسئولیت خطیری را متوجه مسئولان و آحاد مردم کرده است.

وی افزود: در حوزه وظایف مسئولان که سرفصل‌های آن به‌طور مستمر و پیوسته از آیینه منویات رهبر معظم انقلاب قابل استحصال است اما موضوعی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، وظایف و مسئولیت‌های مردم است و اینکه قاطبه ملت برای پاسداری از ایثارگری‌ها و خون‌های مطهر شهدای انقلاب و دفاع مقدس چه وظایفی دارند.

این مسئول گفت: وصیت‌نامه شهدای انقلاب و دفاع مقدس به‌ روشنی راه هدایت را به ما نشان می‌دهد و اگر به پیام این دست‌نوشته‌های نورانی مراجعه کنیم، درمی‌یابیم که «بصیرت» و «ولایتمداری» مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که شهدای راه حق و حقیقت، به آن دعوت کرده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت مکتبی و نشأت گرفته از نهضت حسینی بود، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در عمل نشان داد که تنها راه مقابله با ظلم، حرکت مسلحانه نیست و می‌توان با تمسک به روش‌های فرهنگی، روشنگری‌های بصیرت‌افزا و مبارزات سیاسی، انقلابی را به عظمت انقلاب بهمن ۱۳۵۷ رقم زد؛ آن‌هم در شرایطی که رژیم دیکتاتور طاغوت از هیچ جنایتی واهمه نداشت.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت، جامعه را از انحراف و انحطاط مصون می‌کند، گفت: یزیدیان و کسانی که مترصد فرصتی برای سازش و مفاهمه با یزیدیان هستند، هیچ‌گاه از تلاش شیطانی خود دست برنمی‌دارند و تنها در صورتی می‌توان جامعه را از مفاسد آنان پاک نگه داشت که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: بنا به نظر صریح رهبر معظم انقلاب، فضیلت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همه تلاشگران در این عرصه هم دلگرم به این فرموده امام خامنه‌ای هستند تا با نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجر شهدای والامقام شریک باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پاسخ به سؤال یکی از حضار در خصوص آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس استان تصریح کرد: همه تلاش ما در اداره کل حفظ آستان و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که فرهنگ ایثار و شهادت محدود به هفته دفاع مقدس و یادواره‌های شهدا نباشد و مجموعه‌ای فاخر و شایسته برای یادآوری گذشته پرافتخار این انقلاب به مردم و به‌خصوص نسل جوان وجود داشته باشد که در این راستا، احداث موزه تخصصی دفاع مقدس استان در دستور کار اداره حفظ آثار قرارگرفته است.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: از ۱۳ هزار متر زمینی که در سال‌های قبل برای احداث باغ‌موزه تدارک دیده‌شده بود، تا پایان سال جاری بالغ‌بر ۶ هزار مترمربع بنا ساخته‌شده و با عنایات پروردگار و به برکت خون‌های پاک شهدا امیدواریم تا ۶ هزار مترمربع دیگر راهم در سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار