نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

استقلال و حفظ تمامیت ارضی، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقای جایگاه ایران در دنیا، امیدآفرینی در سطح جهان اسلام، رشد بیداری اسلامی به برکت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب از دیگر دستاوردهای انقلاب است.
کد خبر: ۴۴۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ - 31January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم «تجدید بیعت با ولایت»، با بیان اینکه باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب در طول این 42 سال گفته شود، اظهار داشت: باید قدردان این انقلاب باشیم و علی رغم وجود همه‌ی مشکلات از جمله تحریم، فشار اقتصادی، مشکلات معیشتی و... نگاه کنیم و ببینیم که چه موفقیت‌هایی در طول این دوران به‌دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت علم در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب، 11 برابر دنیا است، اضافه کرد: ایران امروز، هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم 20 درصد، سومین کشور تولید کننده‌ی داروی ام اس در جهان و تنها تولید کننده‌ی پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز ایران در میان پنج ارتش قوی جهان در حوزه سایبری قرار دارد و نخستین تولید کننده‌ی پودر استخوان در جهان و تنها کشور تولید کننده‌ی لوله های چدنی 2000 میلی متری در آسیا است.

وی تصریح کرد: ایران سومین کشور تولید کننده دکل‌های انتقال برق و در زمره‌ی هشت کشور فضایی در دنیا بوده و همچنین سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در دنیا است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص شتاب علمی کشور و تاکید ایشان بر کند نشدن این حرکت، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، رشد چشمگیری در این موضوع هستیم، بطوریکه اکنون در نانو، فناوری هسته‌ای، علوم پزشکی و سلول‌های بنیادی دارای رتبه‌های عالی هستیم که این افتخارات به مدد تکیه بر استعدادها و ظرفیت‌های درونی جوانان ایران اسلامی محقق شده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش از پیروزی انقلاب تنها پزشکان هندی، بنگلادشی و پاکستانی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، ولی امروز نه تنها کمبود پزشک نداریم، بلکه در سطح بین المللی نیز  کار می‌کنند و  ایران اسلامی سومین کشور در استخراج سلول‌های دندان شیری در سطح جهان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، ایران اسلامی ششمین کشور تولید کننده زیردریایی و دومین کشور تولید کننده پهپاد رادارگریز در جهان است. آیا نباید به این افتخارات ببالیم؟ کشوری که نخستین تولید کننده قطعه‌ی تلسکوپ رصدخانه در دنیا و یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک کروز در دنیا است.

وی در ادامه با اشاره ‌به اینکه ایران، یکی از تولید کنندگان لباس فضانوردی در جهان است، اظهار کرد: در بخش فضا نیز ایران از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا و همچنین تولید کننده سریع‌ترین اژدر  رادار گریز در جهان است.

آل‌هاشم با بیان اینکه باید به این دستاوردها افتخار کرد که به برکت شهدای سپاه و ارتش به دست ما رسیده است، افزود: استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقای جایگاه ایران در دنیا، امیدآفرینی در سطح جهان اسلام، رشد بیداری اسلامی به برکت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

وی ضمن تمجید از نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب، خاطرنشان کرد: جوانان ما روز به روز به سمت معنویت حرکت می‌کنند و این تفکر غلط است که بگوییم تنها جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر بودند؛ درست است که ریزش‌هایی داشته‌ایم، اما در مقابل رویش‌های فراوانی نیز داریم.

وی اضافه کرد: همین جوانان بودند که به‌عنوان مدافعان حرم و ‌با عشق و پیروی از امام و رهبری در دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایستادند. جوانان هستند که مساجد و نمازجمعه‌ها را پر می‌کنند. جوانانی که در عین مطالبه‌گری و فریاد علیه فساد، در همه صحنه‌ها حاضر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، گفت: عمر 20 ساله‌ی انقلاب کبیر فرانسه و یا انقلاب الجزایر چه تبعاتی داشت و به کجا ختم شد؟

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با تاکید بر بیان شکست‌ها و رسوایی‌های آمریکا در کنار دستاوردهای انقلاب، گفت: تسخیر لانه جاسوسی، حادثه‌ی طبس، کودتای نوژه، ناکامی در جنگ تحمیلی، شکست عملیات تسلیحاتی در جنگ، شکست در پرونده هسته‌ای ایران، شکست در افغانستان، عراق، یمن، لبنان، شکست در پروژه برکناری بشار اسد، شکست در فتنه 88 و ... از جمله شکست‌های آمریکا است که باید مطرح شود.

امام جمعه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: همه دیدیم آن‌هایی که ما را تهدید می‌کردند، به چه روزی افتادند و با چه افتضاحی کاخ سفید را ترک کردند؛ این‌ها کار خداست و هرکسی با خدا باشد، سرانجام پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار