رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد؛

عزم جدی بسیج برای آزادسازی و اشتغال‌زایی زندانیان جرایم غیرعمد

سردار زهرایی با اشاره به آزادسازی ۲ هزار و ۷۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه، از عزم جدی بسیج جهت آزادسازی این زندانیان و اشتغال‌زایی برای آنان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ - 31January 2021

عزم جدی بسیج برای آزاد سازی و اشتغالزایی زندانیان غیر عمدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با حضور در ندامتگاه زنان شهر ری (قرچک) با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه از هفته وحدت امسال و پس از فرمان رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مراحل اول و دوم رزمایش کمک مومنانه به صورت تهیه بسته معیشتی و سبد حمایتی شامل کیف و کفش، لوازم‌التحریر، بسته‌های بهداشتی و درمانی، قربانی، کارت هدیه و غذای گرم برای آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا انجام شده است.

وی افزود: مرحله سوم این رزمایش با فرماندهی سردار سرلشکر «سلامی» و در قرارگاه امام حسن (ع) با همکاری کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی امام برای هدفمند و مبنایی‌تر کردن فعالیت‌ها آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در این مرحله موضوعات جدیدی از جمله آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک واحد حقوق‌دانان سازمان بسیج از ابتدای هفته وحدت تا پایان سال جاری به فعالیت‌های قبلی اضافه شده که تاکنون به کمک اجتماعات مردم‌نهاد و خیرین ۲ هزار و ۷۱۴ نفر از زندانیان غیر عمد آزاد شده اند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمیته‌ای تحت عنوان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل داده است و باید بتواند گفتمان‌سازی آزادسازی زندانیان غیر عمد را نیز به یک فرهنگ عمومی مردمی تبدیل کند.

وی گفت: ما نیاز به نهضتی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد داریم و این با یک نهاد نمی‌تواند ادامه داشته باشد و هیچ فردی و خیری هم به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد؛ لذا احتیاج به یک کار نهضتی و مردمی داریم. مسئولین نیز باید بتوانند کار گفتمان‌سازی آزادسازی زندانیان را انجام بدهند و خود مردم هم باید همکاری کنند، تا بتوانیم نگاه مردم را به کسی که زندانی شده است، تغییر دهیم و این کار نیاز به یک نهضت مردمی دارد.

سردار زهرایی افزود: در مرحله بعد این رزمایش مادران زندانی غیرعمد در دهه مبارک فجر آزاد خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برای تثبیت و ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به آسیب دیدگان از کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۸۱۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: هم قبل و هم بعد یک سری اقداماتی باید انجام دهیم تا قبل از وارد شدن زندانی به زندان به فکر مباحث حقوقی، احکام و قوانین ایشان باشیم که بشود احکام جایگزین را برای زندانیان غیر عمد انجام داد؛ مثل اینکه اشتغال زندانیان می‌تواند در حکم قاضی درج شود و کسانی که زندانی هستند، می‌شود که برای آزادسازیشان از قبل مهارت آموزی را به ایشان آموزش داد.

سردار زهرایی گفت: بسیج سازندگی به‌عنوان یک دستگاه اجرایی با سازمان‌هایی چون فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، راه و ترابری و جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌سازی در راستای اشتغال‌زایی برای زندانیان جرایم غیرعمد انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: اگر بسیج سازندگی و سازمان زندان‌ها بتواند به نجات زندانیان خانم بیایند و مخصوصا مادران زندانی را کمک و آزاد کنند، می توانند نسل‌ساز آینده این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه جهادگران و اقشار مختلف بسیج در دوبخش عمومی و تخصصی دسته‌بندی شده‌اند، گفت: هم در کمک مومنانه هم در توانمندسازی زندانیان عزیز با کمک آموزش و اشتغال می‌توانیم خدمت شما عزیزان باشیم. از این رو، بسیج سازندگی با هزار و ۳۰۰ تسهیل‌گر فعال، می تواند برای ایجاد شغل به زندانیان آموزش تخصصی دهد. بسیج اقشار هم به کمک محرومین آمده‌اند که می‌توانند خدمات عمومی و تخصصی را به زندانیان عرضه کنند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در بخش عمومی، ۱۴۰ هزار جهادگر طی سه ماه اخیر، مراجعه، شناسایی، غربالگری و معرفی بیماران کرونایی به مراکز درمانی را به عهده داشتند و در بخش تخصصی نیز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب تیم‌های بهداشتی متشکل از یک پزشک، چهار پرستار و ۱۰ بهیار به آموزش و کمک به بیماران کرونایی پرداختند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار