در نشست خبری فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» مطرح شد؛

«رمانتیسم عماد و طوبی» در راستای تحکیم خانواده است

«مهدی صباغ‌زاده» درخصوص فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»، گفت: این فیلم با نگاه به فضای زنده و مثبت زندگی و خانواده، در راستای تحکیم خانواده تولید شده است.
کد خبر: ۴۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ - 31January 2021

«رمانتیسم عماد و طوبی» در راستای تحکیم خانواده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» به‌عنوان اولین نمایش سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم در محل کاخ جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «کاوه صباغ‌زاده» کارگردان فیلم درخصوص سختی‌های تولید این اثر، اظهار داشت: تولید فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» سخت بود، به‌خاطر اینکه برخلاف فیلم «ایتالیا ایتالیا» که روایت بخشی از زندگی بود، به‌طور کامل از کودکی به زندگی شخصیت‌های اصلی فیلم عماد و طوبا می‌پرداخت.

وی تولید در شرایط موجود شیوع کرونا را سخت دانست و افزود: فضاسازی و اجرای این فیلم به‌خاطر فانتزی بودن آن، سخت و پیچیده‌ بود و بعد از تولید، ماجرای کرونا به‌وجود آمد و این شرایط نیز باعث سختی مضاعف پروژه شد.

«مهدی صباغ‌زاده» تهیه‌کننده این فیلم در ادامه در پاسخ به این سوال که «آیا این فیلم ارزش دوبار دیدن را دارد یا نه؟»، گفت: به‌نظرم فیلم تا این‌جا که حضور داشته‌ام و دیده‌ام، با مخاطب ارتباط برقرار کرده است و حال مخاطب را خوب می‌کند. این فیلم با فضای زنده و مثبت خانواده و زندگی در راستای تحکیم خانواده است که اگر کرونا را نداشته باشیم، در اکران عمومی موفق خواهد بود.

وی درخصوص علت تولید فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»، عنوان کرد: من زمانی که فیلمنامه را خواندم، پیچیدگی‌های آن را متوجه شدم و پیش‌بینی مخارج سنگینش را داشتم و مطمین بودم «کاوه صباغ‌زاده» توان تولید آن را دارد و به‌همین علت از کار حمایت کردم تا تولید شود. گریم، طراحی لباس و فیلمبردار همگی سختی‌هایی را برای فیلم به‌همراه داشت؛ اما از نتیجه فیلم راضی هستم و فکر می‌کنم فیلم خوب و سالمی است که در سینمای ایران نمونه آن کم وجود دارد.

تهیه کننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» با تاکید براینکه سینما باید به این فضاها نزدیک شود، چراکه نیاز امروز جامعه است، افزود: توصیه می‌کنم مردم به سینما بیایند، بیایید و فیلم خوب ببینند؛ چراکه در این شرایط هیچ فضای بهتر از سینما وجود ندارد و در کشورمان بهترین فضاها در سینماها وجود دارد.

در ادامه این نشست، «شهرام نجاریان» برای «علی انصاریان» آرزوی سلامتی کرد و کفت: تصویر زیبای فیلم و فضای فانتزی و رنگین فیلم در همه صحنه‌ها وجود داشت و این زیبایی موجود در فیلم به‌خاطر هماهنگی همه عوامل بود که به‌وجود آمد.

وی با تاکید براینکه فیلمسازی با جوانان را دوست دارد، گفت: جسارت و شهامتی مثال‌زدنی در فیلمسازی جوانان وجود دارد و همین موضوع باعث انگیزه من برای همراهی با آن‌ها شده است.

«محسن دارسنج» نیز درباره گریم «علی انصاریان» و دیگر بازیگران فیلم، عنوان کرد: گریم در فیلم بسیار به چشم می‌خورد؛ اما گریم «علی انصاریان» به‌خاطر جاافتاده‌تر بودن‌شان خوب به چشم می‌خورد که مورد توجه است.

در ادامه، «میرزا محمدی» درخصوص طراحی صحنه این فیلم، اظهار داشت: امیدوارم مخاطبین از این کار سخت لذت برده باشند؛ وقتی فیلم‌نامه را مطالعه می‌کردم، سکانس‌هایی وجود داشت که قرار بود سه دوره از زندگی شخصیت‌های فیلم را به‌تصویر بکشد و کار چون فانتزی بود، نمی‌شد به راحتی از آن بگریم و سعی کردیم این سکانس‌ها را با نظم اجرا کنیم.

وی ادامه داد: باورپذیری و دل‌نشینی و در راستای فیلمنامه بودن، موجب سختی همه پلان‌ها فیلم می‌شد و به‌اطر همین صحنه‌ها، چالش‌های زیادی برای انتخاب رنگ و لوکیشن داشتیم. «رمانتیسم عماد و طوبی» اولین کار من است که در جشنواره به‌صورت فانتزی تجربه می‌کنم.

«پگاه احمدی» هم در پاسخ به سوالی درباره تدوین این فیلم، عنوان کرد: تدوین این فیلم سخت بود؛ چون با ویژوال تنیده بود؛ پروسه تولید فیلم نیز بخاطر کرونا طولانی شده بود و من نیز در راستای ذهنیت کارگردان پیش رفتم.

در ادامه، «صباغ‌زاده» در پاسخ سوال دیگری درباره حذف بخش فیلم اولی‌ها در جشنواره، اظهار داشت: من در دوره سی و پنجم جشنواره به‌عنوان فیلم‌اولی در جشنواره حضور داشتم که به‌نظرم یک نوع تبعیض در داوری وجود داشت؛ اما در شرایط کنونی همگی در یک سطح داوری و دیده می‌شدند، امسال نیز بخش فیلم‌اولی حذف شده که اتفاق خوبی بود.

وی عنوان کرد: اصولاً فضاسازی و هرچیزی که مربوط به آن باشد، هزینه‌بر، وقت‌گیر و سخت است، در این فیلم چنین سختی‌هایی وجود داشت و الیته این فیلم بیشتر از اینکه کمدی باشد، یک فیلم شاد است و فیلم بعدی من نیز یک درام عاشقانه است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار