مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه یزد برگزار شد

همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر، مراسم غبار روبی و گلباران گلزار شهدای گمنام دانشگاه و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه با حضور اعضای هیأت رییسه و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ - 31January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر، مراسم غبار روبی و گلباران گلزار شهدای گمنام دانشگاه و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه با حضور اعضای هیأت رییسه و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه یزد برگزار شد.

در این مراسم، دکتر «اکبر غفوری» عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه به تشریح برخی از حوادث و رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 پرداخت و به تعدادی از شبهات مطرح‌شده در خصوص شعارها و اهداف انقلاب اسلامی ایران با استناد به مستندات تاریخی، پاسخ گفت.

وی در ادامه با تأمل در یکی از جمله‌های معروف امام راحل (ره) درباره انقلاب اسلامی به تشریح ابعاد مختلف این جمله تاریخی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) انقلاب ما را انفجار نور دانستند و این نورانیت از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است.

دکتر غفوری در ادامه سخنان خود غلبه نور استقلال بر ظلمت وابستگی به بیگانگان، تجلی نور آزادی در تاریکی استبداد، و چیره شدن نور ایمان بر سیاهی کفر را از جمله ابعاد برجسته این نورانیت برشمرد و افزود: اصل و اساس پیروزی انقلاب با این عظمت و برخلاف تمام پیش‌بینی‌های سیاسی آن زمان، خود یک انفجار بزرگ نورانی بود که ثمره مبارک آن شکل‌گیری گروه‌های مبارزی نظیر حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن، زینبیون و فاطمیون در پاکستان و افغانستان است و اکنون همه شاهدیم که به یمن این انقلاب، کشورمان چگونه در برابر زورگویان عالم با عزّتمندی ایستاده‌ است.

در پایان این مراسم به قید قرعه به دوازده نفر از شرکت‌کنندگان بسته اینترنتی سه‌ماهه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار