زاکانی‌:

پیشکسوتان دفاع مقدس شایسته‌ترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رزمندگان پیشکسوتی که در عرصه دفاع مقدس حضور داشتند، شایسته‌ترین گزینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت هستند و باید رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ - 31January 2021

پیشکسوتان دفاع مقدس شایسته‌ترین مسیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «علیرضا زاکانی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان ایثارگران و روسای کانون‌های پیشکسوتان نیرو‌های مسلح و جهاد قم اظهار داشت: افتخار می‌کنم به عنوان عضوی از خانواده ایثارگران در جمع دوستان همرزم و پیشکسوتان و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس هستم.

وی با تاکید بر ضرورت قدردانی از زحمات و تلاش‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد: باید به وضعیت معیشتی، سلامت و مسکن رزمندگان معسر بیش از پیش توجه کرد و آنان را در اولویت قرار داد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراز و نشیب برخی آمار‌ها و مصوبات بودجه‌ای در مجلس، عنوان کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از نکات مهمی است که در سطح ملی به دنبال پیگری اجرای کامل آن هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دغدغه‌های مطرح شده از سوی پیشکسوتان نیرو‌های مسلح قم را مدنظر قرار داد و افزود: این نخستین جلسه‌ای بود که با محتوای رسیدگی به دغدغه‌های رزمندگان سال‌های دفاع مقدس در قم برگزار شد و ان شاءالله با همدلی و همت بیشتر، اقدامی صورت پذیرد که نتیجه آن تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط مثل بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای حل مشکلات رزمندگان باشد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد: بهترین و شایسته‌ترین گزینه برای نشر این فرهنگ عاشورایی، خود رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند که این مسیر را طی کرده‌اند.

زاکانی عنوان کرد: باید از فرهنگ ایثار و شهادت در شهر کریمه اهل بیت (س) به خوبی حراست کرد تا الگویی برای دیگر مناطق کشور شود.

این مسئول با تبریک ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: برای معرفی خالقان این دهه بخصوص حضرت امام (ره) و شهدای والامقام هر چقدر خدمت کنیم، باز قابل جبران نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار