عضو حقوقدان شورای نگهبان:

استکبارستیزی از اصول تغییر ناپذیر امام (ره) بود

«محمد دهقان» با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره در برابر استکبار جهانی هوشیار بود، گفت: استکبارستیزی از اصول تغییر ناپذیر امام (ره) بود و ایشان تنها راه مقابله با استکبار را مقاومت و ایستادگی می‌دانستند.
کد خبر: ۴۴۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ - 31January 2021

استکبارستیزی از اصول تغییر ناپذیر امام(ره) بود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد دهقان» عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن، سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران که در گلزار شهدای شهرستان «رشت» برگزار شد، دهه فجر را بهانه ای برای بازگویی تاریخ انقلاب و مسیر طی شده 42 ساله دانست و اظهار داشت: نقش برجسته امام خمینی (ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب، نیازمند تحلیل است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه علما، عرفا و دانشمندان بزرگ باید به تحلیل شخصیت امام (ره) بپردازند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) یک فیلسوف، فقیه و عارف بزرگ بود، اما آن ویژگی که شخصیت ایشان را در کنار سایر شخصیت های علمی، فقهی، فلسفی و عرفانی تاریخ اسلام ممتاز می کند، جهاد و مبارزه است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، در کنار معنویت به مسائل روز جهان آگاهی داشت و یک سیاستمدار تمام عیار بود، خاطرنشان کرد: روحیه مبارزاتی و جهادی امام (ره) همراه با عنایت الهی سبب شد تا ظرف 10 روز از ورود امام به کشور، بستری برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فراهم شود.

دهقان با بیان اینکه استکبارستیزی از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) بود، افزود: یکی از دستاوردهای مبارزات امام(ره) با نظام ستمشاهی، بیرون راندن شاه و براندازی حکومت شاهنشاهی 2500 ساله بود.

وی مردم سالاری دینی را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: مردم با پیروزی انقلاب اسلامی در اداره امور حکومت اسلامی مشارکت کردند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان متذکر شد: امام خمینی(ره) در تشکیل حکومت اسلامی، گام به گام با مردم حرکت کرد و اداره امور را به مردم واگذار کرد تا جلوه‌های حضور مردم در همه صحنه‌ها دیده شود.

وی با اشاره به اینکه وجهه مردمی بودن که نظام اسلامی به آن افتخار می‌کند، در کمتر نظام و حکومتی دیده می‌شود، تصریح کرد: امام راحل(ره) در هر موضوعی حتی تدوین قانون اساسی مردم را به صحنه آورد و این قانون در راستای مردم سالاری دینی به رای ملت گذاشته شد.

دهقان، توسعه و پیشرفت سیاسی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: علت این توسعه حضور مردم در امور حکومت بود و این هنر امام (ره) بود که زمینه توسعه جدی در عرصه فکری، سیاسی و اجتماعی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره در برابر استکبار جهانی هوشیار بود، تاکید کرد: استکبارستیزی از اصول تغییر ناپذیر امام(ره) بود و ایشان تنها راه مقابله با استکبار را مقاومت و ایستادگی می‌دانستند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان  با اشاره به اینکه خوی نظام سلطه به شکلی است که حتی اگر به آنها لبخند بزنیم و عقب‌نشینی کنیم، آنها کوتاه نمی‌آیند، افزود: امام خمینی (ره) این مشی و روش را می‌شناختند که لقب شیطان بزرگ را به آمریکا دادند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به حضور مردم به ویژه جوانان در صحنه‌های مختلف تاکید داشتند، متذکر شد: امروز باید از حضور مردم در همه عرصه‌ها بهره گرفته و در حوزه مدیریت نیز از جوانان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار