پدر شهید «اسماعیل خالقی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پسرم، اعلامیه سخنرانی‌های امام خمینی (ره) را در تبریز پخش می‌کرد

«ابراهیم خالقی» گفت: فرزندم در اکثر تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاه شرکت داشت و بارها از قم اعلامیه سخنرانی‌های امام راحل را به تبریز آورده و بین مردم پخش می‌کرد.
کد خبر: ۴۴۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ - 01February 2021

«ابراهیم خالقی» پدر شهید «اسماعیل خالقی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: خداوند متعال اسماعیل را به ‌عنوان سومین فرزند خانواده به ما بخشیده و با تولد او امید تازه، به جان خانواده دمیده شد. فرزندم مقطع ابتدایی را در دبستان تمدن واقع در خیابان ششگلان تبریز تحصیل کرد، ولی به دلیل مشکلات و اوضاع اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شد.

وی ادامه داد: اسماعیل پس از ترک تحصیل، به همراه پسر خاله و شوهر خواهرش به کار تأسیساتی ساختمان مشغول شد. او با حضور در فعالیت‌های انقلابی مسجد «کلانتر باغمیشه» و شرکت در تظاهرات خیابانی دین خود به انقلاب اسلامی را ادا کرد.

خالقی خاطرنشان کرد: فرزندم در اکثر تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاه شرکت داشت و بارها از قم اعلامیه سخنرانی‌های امام راحل را به تبریز آورده و بین مردم پخش می‌کرد.

وی با بیان اینکه فرزندم اوایل انقلاب عازم خدمت سربازی شد، گفت: پس از مدتی با شروع جنگ تحمیلی جهت ادای وظیفه به اصرار خودش عازم مناطق عملیاتی و درگیری مهاباد، تکاب، شاهین‌‎دژ و صالح آباد ایلام می‌شود. اسماعیل با سماجت، موفق شد فرمانده را برای حضورش در جبهه راضی کند.

پدر شهید «اسماعیل خالقی» با بیان اینکه فرزندم در مراسمات دعای کمیل و نماز جمعه شرکت می‌کرد، ابراز داشت: پس از پایان خدمت مقدس سربازی، او در 22 سالگی ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. ایشان انسان با اخلاق و پسندیده‌ای بود که کسی را نمی‌رنجاند. مدتی داوطلبانه به لشکر عاشورا اعزام و در گردان حبیب بن مظاهر حضور یافته بود.

گفتنی است، شهید «اسماعیل خالقی» 20 فروردین سال 1340 در تبریز متولد شد و 25 اسفندماه سال 1366 در عملیات بیت المقدس 3 در ارتفاعات ناووت عراق به شهادت رسید.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار