مجتهدزاده:

یاد شهدا از بین برنده حزن و اندوه است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: پیام شهید، بشارت دهنده و از بین برنده حزن و اندوه است و با یاد شهدا خون تازه‌ای به جامعه تزریق می‌شود و موجبات امنیت را برای ما فراهم می‌کند.
کد خبر: ۴۴۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ - 03February 2021

یاد شهدا از بین برنده حزن و اندوه استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هشتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت موسسه کتابخانه و موزه ملک برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این همایش که خواجه سروی مدیرعامل موزه ملک و اقلیمه نصیری مسئول کارگروه «سروقامتان صبور» و جمعی از مادران و همسران شهدا حضور داشتند از مادران و همسران شهدا به عنوان واقفان بزرگ یاد کرد که فرزندان و همسران خود را وقف دفاع از اسلام و میهن کردند.

وی اظهار داشت: آن‌ها در عین حال که سنگر خانواده را حفظ کردند، سنگر‌های جدیدی برای دفاع از ارزش‌های اسلام و نظام در عرصه اجتماع و سیاست خلق کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: اگر وقف و ایثار مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس و زمانی که توطئه‌های عظیم علیه ملت ایران انجام می‌شد، نبود، این خیل عظیم رزمندگان و شهدا برای تامین امنیت کشور و دفاع از این مرز و بوم تقدیم اسلام نمی‌شد.

مجنهدزاده گفت: اگر مادران و همسران شهدا در نبود آن‌ها از خانواده و فرزندانشان حفاظت و صیانت نمی‌کردند هیچ رزمنده‌ای نمی‌توانست با آرامش در جبهه‌ها حضور یابد و امنیت کشور را تامین کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در تاریخ ۲۰۰ ساله ایران به علت سستی پادشاهان بخش‌های زیادی از کشورمان از دست رفت، ولی در جنگ تحمیلی به خاطر جانشفشانی‌ها و حضور انقلابی مردم ذره‌ای از خاک سرزمینمان را از دست ندادیم.

وی با اشاره به اینکه در جهان پر تلاطم کنونی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک اصل تبیین شود، گفت: ایثار یک گفتمان فرهنگی و یک ارزش بنیادی است و زمانی می‌توان به آن قائل شد که فرد از منافع فردی خود عبور کرده و به منافع ملی و مردمی فکر کند.

مجتهدزاده با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب به برکت خون شهدا محقق شده است، تصریح کرد: پیام شهید، بشارت دهنده و از بین برنده حزن و اندوه است و با یاد شهدا خون تازه‌ای به جامعه تزریق می‌شود و موجبات امنیت را برای ما فراهم می‌کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان گفت: همان‌گونه که از دوران دفاع مقدس ما جنگ را تبدیل به یک گفتمان فرهنگی کردیم، به نظر می‌رسد تداوم گفتمان دفاع مقدس در فضای کنونی جامعه و در همه عرصه‌ها باید گسترش یابد؛ این ضرورتی انکارناشدنی است که به تداوم حیات انقلاب منجر خواهد شد.

در بخشی از این برنامه چهار نفر از همسران شهدا با بیان خاطراتی از زندگی مشترک و شاخصه‌های همسر شهیدشان بر غنای مجلس افزودند.

در پایان این برنامه از کتاب همسران شهدای دفاع مقدس تالیف زهرا کوهساری که به همت سازمان نشر آثار ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به چاپ رسیده است رونمایی شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار