القدس العربی:

آل سعود مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را هموار می‌کند!

منابع گزارش دادند که در آستانه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و امارات در اواسط فوریه، عربستان سعودی در تلاش برای هموار کردن مسیر عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌هاست.
کد خبر: ۴۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ - 01February 2021

خوش‌خدمتی سعودی‌ها به صهیونیست‌ها/ آل سعود مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را هموار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه القدس العربی، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین سفر رسمی خود به امارات و بحرین آماده می‌شود، عربستان سعودی با اقدامات جدیدی همچون تجدید نظر در برنامه‌های درسی و حذف متون ضد یهودی و مطالبی که مربوط به مجازات همجنسگرایان است برای هموار کردن مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند.

در همین راستا روزنامه واشنگتن پست گزارشی درباره اقدامات انجام شده توسط عربستان برای حذف متون ضد یهودی منتشر کرد. همچنین بخش‌هایی که مربوط به مجازات همجنسگرایان و قبح پدیده همجنسگرایی بود نیز از کتاب‌های عربستان حذف می‌شود.

در همین زمینه یکی از احادیث نبوی درباره یهودیان از کتاب‌های دوره کلاس هفتم دانش آموزان عربستان حذف شد. مضمون این حدیث به این شکل است: «قیامت برپا نمی‌شود تا اینکه مسلمانان با یهود قتال نکنند و مسلمانان یهودی‌ها را می‌کشند حتی وقتی که یهودی پشت سنگ و درخت خود را پنهان می‌کنند. سنگ و درخت ندا می‌دهند:‌ ای انسان،‌ای عبدالله، این مرد یهودی است پشت من خود را پنهان کرده است».

«مارکوس شف» رئیس اجرایی موسسه صهیونیستی «مؤسسه نظارت بر صلح و سازگاری فرهنگی در آموزش مدارس» (امپاکت) در این زمینه تحولات در نظام آموزشی عربستان سعودی را شگفت‌انگیز توصیف کرد.

«دیوید وینبرگ» عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن نیز اظهار داشت: بند‌های مربوط به شیطان پرستی یهودیان و نیز بخش‌هایی که مربوط به کشتن همجنسگرایان و کافران و جادوگران است از کتاب‌های عربستان حذف شده، اما با این وجود هنوز نام اسرائیل به شکل رسمی در کتاب‌های درسی عربستان نیامده است.

در همین زمینه گزارشی از برنامه‌های درسی دانشگاه‌های عربستان و انجام تغییراتی در آن‌ها ابتدای سال ۲۰۲۰ تهیه شده و بنا به گفته مسئولان سعودی این گزارش به دادگاه سلطنتی عربستان ارسال شد. هرچند که لحن کلی کتاب‌های عربستان درباره غیر مسلمانان تغییر نکرده، اما به گفته منابع، تغییرات چشمگیری در این زمینه در دسامبر سال گذشته میلادی ایجاد شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که از تغییر در بخش‌های موثر در نظام آموزشی عربستان سعودی استقبال می‌کند و همچنین برنامه‌ای برای حمایت از آموزش معلمان سعودی دارد.

در همین حال شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که نتانیاهو برای سفر رسمی به امارات و بحرین در اواسط فوریه جاری آماده می‌شود.

بر اساس این گزارش نتانیاهو در این سفر با مقامات ارشد امارات از جمله «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی دیدار می‌کند و سپس به دبی رفته و در نهایت راهی بحرین می‌شود.

این شبکه صهیونیستی گزارش داد، سفر نتانیاهو به دو کشور عربی حوزه خلیج فارس با هدف تاکید بر روابط دیپلماتیک اسرائیل با این کشور‌ها انجام شده و او تلاش می‌کند تا مقامات کشور‌های مذکور را برای ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران ترغیب کند. این سفر قرار بود در نوامبر ۲۰۲۰ انجام شود که به دلیل شیوع اپیدمی کرونا و بحران سیاسی داخلی صهیونیست‌ها سه بار به تعویق افتاد.

پیشتر نیز یک اندیشکده صهیونیستی که بر محتوا‌های درسی مدارس سراسر جهان نظارت می‌کند در گزارشی نوشته بود که عربستان سعودی محتوا‌هایی که حاوی حس تنفر از «دیگران» از جمله مسیحیان، یهودیان یا همجنسگرایان بوده را از کتب درسی دانش‌آموزان خود حذف کرده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار