مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد خبر داد؛

محتوای سند گام دوم انقلاب به مسابقه گذاشته می‌شود

مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به‌رغم اهمیت بسیار مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: به منظور آشنایی دانشگاهیان و حوزویان با این سند، محتوای آن به مسابقه گذاشته شده است.
کد خبر: ۴۴۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ - 01February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در جلسه شورای مهدویت استان یزد با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌هایی که دشمن برای انحراف جوانان ما از دین و معنویت انجام می‌دهد، بسیار اثرگذار است و به طور ملموس در جامعه مورد هدف آنها بروز و ظهور پیدا می‌کند، اظهار داشت: در جبهه مقابل آنها، تاکنون اقدامات فرهنگی خوبی توسط دستگاه‌ها، شورا و تشکل‌های مختلف انجام شده اما متأسفانه به نظر می‌رسد اثرگذاری چندانی نداشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی که در حوزه‌های عفاف، حجاب، مهدویت و ... انجام شده است، افزود: این اقدامات ارزشمند است اما آثار بیرونی آن کمتر در جامعه مشاهده می‌شود.

ناصری با تأکید بر اینکه فعالیت‌های انجام شده باید آسیب‌شناسی شود، عنوان کرد: باید دید که دشمنان دین از چه روش‌هایی بهره می‌گیرند که کار و برنامه آنها در برخی موارد اثرگذارتر است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: البته اقدامات خوب بسیاری انجام شده، اما باید به دنبال راهکاری برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی و دینی باشیم.

ناصری با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه مهدویت نیز بیان کرد: برای جذب جوانان و نوجوانان به این برنامه‌ها، ابتدا باید اخلاق، رفتار و گفتار فعالان این عرصه برای مخاطبان جذاب و اثرگذار باشد و از سبک و سیره منتظر واقعی جذب این جریان شوند.

وی تصریح کرد: کسی معتقد به امام زمان(عج) است و خود را از منتظران حضرت می‌داند، باید اخلاق و سبک زندگی او به شیوه‌ای باشد که عشق به امام عصر(عج) را در مخاطب خود ایجاد کند و فرد ناخودآگاه جذب شود بنابراین لازم است در رابطه با سیره و سیمای منتظر واقعی، تولیدمحتوا شود و در دسترس همگان به ویژه فعالان جریان مهدویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: منتظر واقعی تنها نباید به زبان خود را منتظر بداند بلکه باید سیره امام زمان(عج) را دنبال کند.

ناصری با اشاره به برخی برنامه‌های اجرا شده توسط بنیاد مهدویت اظهار داشت: برنامه‌های ظاهری خوب و البته لازم است اما باید به سمت کارهای اثرگذارتر برویم.

وی با تاکید بر اینکه تشکیلات مهدویت باید فکر و حرکت اساسی و اثرگذار داشته باشد و فعالان آن اخلاق مهدوی داشته باشند، افزود: در حوزه معنوی و فرهنگی، کارهای ماندگار و جذاب کم داریم و باید به سمت توسعه این فعالیت‌ها حرکت کنیم.

«محمود رستگاری» مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد در این جلسه، به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و دینی بنیاد فرهنگی مهدویت در طول یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که مخاطب این بنیاد، اجتماعات هستند، شیوع کرونا عمده این فعالیت‌ها را به سمت فضای مجازی سوق داده است.

وی با اشاره به تاسیس مدرسه مجازی مهدویت افزود: پویش‌ها و فعالیت‌های بسیاری از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی امام شناسی، جریان شناسی مدعیان دروغین، نقد جریان‌های انحرافی و ... توسط اساتید خبره به صورت مجازی برگزار شده است.

رستگاری همچنین با اشاره به پویش‌های مجازی که از ابتدای سال برگزار شده است، عنوان کرد: منابع مهدوی مهم به صورت خلاصه و در قالب یک صفحه، هر هفته به صورت سلسله مطالب در کارتابل شورای اداری برای مدیران کل بارگذاری می‌شود که با پیشنهاد مدیران کل، این محتوا در دسترس کارمندان نیز قرار گرفته است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد از برگزاری مسابقه کتابخوانی «سردارمنتظران» خبر داد و بیان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه از اولین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و تا اسفندماه ادامه دارد و علاقمندان در گروه سنی پنج تا 13 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به‌رغم اهمیت بسیار مورد غفلت واقع شده است، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از مسئولان، دانشگاهیان و حوزویان از محتوای آن مطلع نیستند که در این راستا، محتوای سند به صورت خلاصه منتشر شده و با طرح 25 سئوال، برای دانشگاهیان و حوزویان با هدف اطلاع از محتویات بیانیه به مسابقه گذاشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول یک سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، بنیاد مهدویت فعالیت حضوری نداشته است، افزود: به همین دلیل فعالیت‌ها و محتواهای مهدوی با نظارت بنیاد مهدویت در 23 کانال و گروه در پیام‌رسان‌ها به اشتراک گذاشته شده است.

«عباسعلی ملانوری» معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه با اشاره به استقرار دبیرخانه پایگاه مهدویت در آموزش و پرورش استان یزد و افتتاح مجازی این پایگاه اظهار داشت: در این راستا، طراحی و اجرای برنامه‌های این حوزه و نظارت بر محتوای آن در این دبیرخانه انجام می شود.

وی افزود: به دنبال افتتاح این پایگاه، تدوین شیوه نامه مهدوی در سال 1400 با توجه به اینکه دو نیمه شعبان در این سال داریم، در دست اجراست و امیدواریم با شیوه نامه مهدوی بتوانیم در پیشبرد برنامه های مهدویت اثرگذار باشیم.

ملانوری به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این پایگاه برای نیمه شعبان پرداخت و بیان کرد: از ظرفیت دانش آموزان و گروه های فرهنگی و هنری استفاده شده و در حال تولید محتوا در این زمینه هستیم.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: در حال حاضر انسجام خوبی بین دستگاه های استان برای پیشبرد برنامه‌های مهدویت وجود دارد و امیدواریم با حمایتی که شورای مهدویت استان یزد از برنامه های آموزش و پرورش دارد، بتوانیم در زمینه تولید محتوا کارهای بزرگترین انجام دهیم به ویژه در حوزه سخت افزاری نیازمند حمایت هستیم.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: در صورتی که مسابقه گام دوم انقلاب در شورای مهدویت استان یزد تصویب شود، اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه خواهران و برادران به صورت جدی پای کار خواهند آمد و کار تبلیغ و توزیع را در شهرستانها بر عهده خواهند گرفت.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» افزود: تاکنون نیز تمام محتواهایی که در حوزه مهدویت تهیه شده، در کانالی ویژه روحانیون استان بارگذاری شده است.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که محتواهای تولید شده که مناسب روحانیون و ائمه جماعات مساجد است را در این کانال بارگذاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار