کارشناس مسائل بین‌الملل:

امت واحده لازمه تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است

مهدی رحمانی با تاکید بر اینکه امت واحده لازمه تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: امت واحده از مبانی قرآنی برداشت شده است که در واقع یک نوع جهان شمولی از بشر در دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۴۴۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 01February 2021

امت واحده لازمه تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مهدی رحمانی استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه خوارزمی در برنامه رادیویی «مهر خاوران» با اشاره به اینکه ریشه تاریخی تمدن اسلامی به دوران پس از اسلام باز می‌گردد، اظهار داشت: اسلام بر اساس مبانی انسانی و الهی نشأت گرفته از قرآن کریم، توانسته بود به نوعی بر دنیا احاطه پیدا کند و تفکر و اندیشه خود را با اخلاق و مهربانی بر دل مردم آن زمان بگستراند.

وی با اشاره به تمدن‌سازی در صدر اسلام، در عین حال تصریح کرد: این تمدن به مرور از محتوای اصلی خود خارج شد و به دست پادشاهان و کشورگشایان دچار تغییر مبنا شده بود؛ البته اسلام با انقلاب اسلامی ایران که بر پایه مبانی قرآن و دین شکل گرفته است، مجددا بنیان نهاده شد و توانست به واسطه مردم بر استکبار پیروز شود.

این استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه خوارزمی انقلاب اسلامی را یک بازگفت‌وگو و احیای جدیدی در تمدن ایران با مبنای دینی توصیف و بیان کرد: در طی چهل سال گذشته شاهد هستیم امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر همان اهداف و پایه انقلاب را حرکت داده‌اند زیرا اهداف، الهی هستند و برای بشر خلق شده‌اند و در حقیقت حیات انسانی را برای سعادت تضمین می‌کنند.

رحمانی امت واحده را لازمه تمدن سازی در گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: دو رکن انقلاب و حکومت امامت و امت هستند و امت واحده نیز از مبانی قرآنی برداشت شده است که در واقع یک نوع جهان شمولی از بشر در دین مبین اسلام است.

وی در تشریح امت واحده گفت: در دین اسلام، دنیا به مثابه یک ظرف دیده می شود که خداوند باری تعالی آن را هدایت می کند و از این منظر، جهان شمولی و تمدن سازی در متن و در بیان راهبردها و سیاست گذاری دین مبین اسلام وجود دارد.

رحمانی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایدئولوژیک بوده و دارای مکتب است و مکتب آن در کنار ایده های حکومت داری، جمهوری اسلامی است و این یعنی جمهوریت در کنار اسلامیت قرار دارد. این جمهوریت در حقیقت مردم سالاری محسوب می شود که باید در قالب اسلامیت قرار گیرد چون اسلام برای بشریت است و خداوند تعالی نظارت بر آن دارد.

این استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه خوارزمی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی با ایده‌های حکومت داری خود، هژمونی غرب و شرق را بر هم زد، عنوان کرد: از همان لحظه ایجاد حکومت اسلامی، استکبار متوجه شد علی رغم جوسازی‌ها در خصوص نابودی انقلاب اسلامی در آینده نزدیک، این انقلاب قرار است ماندگار و اثرگذار باشد و امروز شاهد هستیم 42 سال از انقلاب باشکوه مردم می‌گذرد و دلیل این مسئله درست بودن محتوا و مبانی انقلاب است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار