مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مازندران میزبان ۸ شهید گمنام و ۲ شهید با هویت می‌شود

سردار «عبدالله ملکی» تشییع شهدای گمنام از تشییع پیکر هشت شهید گمنام و دو شهید باهویت در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ - 01February 2021

مازندران میزبان ۸ شهید گمنام و ۲ شهید با هویت می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در جلسه استانی تشییع شهدای گمنام از تشییع پیکر هشت شهید گمنام و دو شهید باهویت در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد.

وی با بیان اینکه هشت شهید گمنام سهمیه امسال استان بود که در دو مرحله پیش‌بینی کردیم که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی انجام نشد، گفت: جزئیان مربوط به تشییع پیکر دو شهید با هویت در موعد مقرر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سردار ملکی ادامه داد: پیکر شهدا عصر جمعه هشتم اسفند وارد استان می‌شود و مراسم استقبال توسط موتورسواران تا مسجد فاطمه الزهرا (س) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا به صورت تلویزیونی و بدون حضور جمعیت در جوار حرم شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: پس از این مراسم پیکر هشت شهید گمنام در اختیار مسئولین چهار شهرستان بهشهر، رامسر، چالوس و آمل قرار می‌گیرد.

سردار ملکی از مراسم تشییع خودرویی پیکر شهدای گمنام ساعت ۹:۳۰ صبح یکشنبه دهم اسفند در چهار شهر آمل، چالوس، رامسر و بهشهر خبر داد و گفت: پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد بهشهر و دو شهید گمنام نیز در دانشگاه آیت‌الله آملی شهرستان آمل تدفین خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین پیکر دو شهید گمنام در پارک شهرداری روبروی مصلای رامسر و دو شهید گمنام نیز در دانشگاه آزاد واحد چالوس خاکسپاری می‌شوند.

سردار ملکی در ادامه از میزبانی استان مازندران از نهمین کنگره بین‌المللی داستان کوتاه «یوسف» خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جمعیت محدود پنجشنبه ۱۴ اسفند ساعت ۹ صبح در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران میزبان میهمانان و برگزیدگان ملی کنگره خواهد بود، ادامه داد: این مراسم به صورت زنده از شبکه ملی پخش می‌شود.

«علی رجبی وندچالی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با بیان اینکه شهدا مایه برکت جامعه ما هستند، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی مراسم تشییع و برنامه‌های شهدای گمنام تأکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی و شبکه شاد تأکید کرد و گفت: باید برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و دانش آموز تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار