مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تأکید کرد؛

ضرورت نقش‌آفرینی شهرداری شیراز در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس

سرهنگ کوشکی جهرمی بر ضرورت بهبود روند همکاری و پشتیبانی شهرداری و شورای شهر شیراز از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۴۴۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 01February 2021

برگزاری نشست هماهنگی اجرای برنامه های مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس فارس در سال آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، عصر امروز جلسه ای با حضور سردار سرتیپ پاسدار «محمدنبی رودکی» فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم  پاسدار «لطف الله یداللهی» جانشین لشکر 33 المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، اعضای هیئت رئیسه شورای شهر شیراز و نایب رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در راستای برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس در سال آینده در دفتر رئیس شورای شهر شیراز برگزار شد.

سردار رودکی در این نشست با بیان اینکه مسئولین شهری و شهرداری بسیاری از شهرهای بزرگ کشور در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس و به خصوص تکمیل و راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس اقدامات بزرگی را انجام دادند، اظهار داشت: طبق اطلاعات موجود در شهرهایی همانند مشهد، یزد، تبریز، قم و غیره بودجه های خوبی برای احداث و تکمیل موزه های دفاع مقدس اختصاص یافته است که انتظار می رود استان فارس که به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به شمار می رود نیز در این حوزه فعال‌تر عمل کنند؛ چرا که رزمندگان و یگان های این استان از پیشروهای دوران  دفاع مقدس بودند.

وی تصریح کرد: این مرکز فرهنگی دفاع مقدس می تواند یک قطب گردشگری شهر باشد و در این جهت شهرداری و شورای شهر شیراز بودجه و همکاری لازم را باید داشته باشند؛ چرا که موزه دفاع مقدس متعلق به آحاد مردم و مطالبه همه رزمندگان استان است.

سردار یدالهی جانشین لشکر 33 المهدی (ع) در دوران دفاع مقدس مقدس نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت انجام برنامه های پیش بینی شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: انتظار داریم که شورای شهر و شهرداری شیراز در این زمینه همکاری کنند تا ترویج فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس در سطح استان و شهر شیراز صورت پذیرد و انتظار چندین ساله مردم در خصوص مرکز فرهنگی به اتمام برسد.

در ادامه این نشست، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ضمن تأکید بر ضرورت همکاری شهرداری شیراز، با ارائه گزارش هایی از جلسات و مصوبات صورت گرفته توسط شورای شهر و شهرداری شیراز در راستای تخصیص بودجه لازم برای برنامه و پروژه های مختلف در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: انتظار می‌رود که روند همکاری و پشتیبانی از این اداره کل و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهبود یابد.

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده در سال آینده در حوزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که هیئت رئیسه شورای شهر شیراز نسبت به پیگیری و تخصیص بودجه لازم جهت انجام پروژه‌های ارائه شده اقدام لازم را انجام دهد.

در پایان این نشست «سیدعبدالرزاق موسوی» رئیس شورای شهر شیراز ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ارزشمند دانستن فعالیت در حوزه دفاع مقدس گفت: شورای شهر شیراز اعلام می‌کند که آمادگی لازم جهت همکاری و پیگیری تخصیص بودجه لازم برای برنامه های پیشنهادی و تدوین شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان را دارد.

موسوی ابراز امیدواری کرد که جهت نهایی‌سازی برنامه های ارائه شده از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس جلسه‌ای با حضور متولیان در شهرداری شیراز و اعضای هیئت رئیسه شورای شهر شیراز در آینده نزدیک تشکیل و برنامه ها نهایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار