راهیان نور مجازی برگزار شد

احسان ملکی گفت: فعالیت خود را در فضای مجازی برگزار کرده و راهیان نوری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کردیم.
کد خبر: ۴۴۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ - 01February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «احسان ملکی» مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد امروز در نشست خبری کمیته یزد شهر میراث جهانی که در حسینیه سیدمحمدآقا برگزار شد با بیان اینکه امسال متاسفانه به علت شیوع کرونا موفق به برگزاری راهیان نور حضوری نشدیم، اظهار داشت: با توجه به این مسئله، فعالیت خود را در فضای مجازی برگزار کرده و راهیان نوری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کردیم.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: در راهیان نوری مجازی، راوی در منطقه حضور دارد و به صورت زنده اقدام به بیان مفاهیم دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثارگری‌های صورت گرفته می‌پردازد.

وی به برگزاری برنامه شمیم نور در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در این برنامه با مفاهیم دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی و اتفاقات آن دوران در یزد آشنا می‌شوند.

ملکی به شناسایی محل زندگی بسیاری از شهدا در بافت تاریخی اشاره و اظهار داشت: با شناسایی محل زندگی شهدا که در بافت تاریخی قرار داشت یکسری تورهای شهدا را در نظر گرفتیم که منتظر دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم با جمعیت محدود و رعایت تمامی پروتکل‌ها آن را برگزار کنیم.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه ما در موزه شهدا اهداف مختلفی را مدنظر داریم، اضافه کرد: آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و انسانی شهدا و انتقال آن به نسل جوان امروز از مهم‌ترین اهدافی است که در موزه شهدا به دنبال آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در کمیته یزد شهر میراث جهانی بحث آشنایی گردشگران خارجی با شهدا را مدنظر قرار دادیم اذعان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آشنایی با سبک زندگی سرداران شهید استان یزد به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و در اختیار گردشگران خارجی قرار خواهد گرفت.

ملکی در پایان با اشاره به شناسایی خانه‌های شهدا و خانواده‌هایشان در بافت تاریخی یزد، گفت: پس از شناسایی منزل شهدا کتیبه‌ای در خصوص شهید و اطلاعاتی در موردشان درب منزلشان نصب می‌شود تا گردشگران خارجی تفاوت را احساس کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار