با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله»؛

پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار شد

پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» امشب با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ - 01February 2021

پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز عملیات آزاد سازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا (س) در سوریه، با حضور جمعی از همرزمان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان و خانواده‌های شهدای فاطمیون و زینبیون برگزار و به صورت مستقیم از شبکه استانی قم پخش شد.

در این مراسم، سردار «محمدرضا فلاح زاده» معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه پاسداران طی سخنانی با گرامیداشت مناسبت‌ها و رویداد‌های بهمن ماه، اظهار داشت: سالروز ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی، پیروزی انقلاب، عملیات ظفرمند والفجر هشت، عملیات آزاد سازی شهرک‌های نبل و الزهرا از محاصره داعش، بخشی از مناسبت‌های این ایام است که در جای خود، باید مفصل به آن پرداخت.

وی افزود: حضرت امام (ره) با قیام خود، خط بطلانی بر اسلام بدعت و کفر و زور امویان و عباسیان کشید و اسلام ناب را در جهان و شیعه را در ایران احیا کرد.

در مراسم فوق که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همراه بود، گروه سرود انصارالحجه بسیج هنرمندان و گروه سرود انوارالهدی به اجرای دو سرود پرداختند، همچنین حجت الاسلام محمدمهدی شفیعی شاعر «کوه باشی، سیل یا باران چه فرقی می‌کند» دو قطعه شعر در وصف حضرت زهرا (س) و به یاد شهدای مدافع حرم قرائت کرد.

در این مراسم، از دو کتاب «مجموعه شعر کبوتران حرم» ویژه سروده‌هایی در وصف شهدای مدافع حرم استان قم و «شقایق‌های باران خورده» اثر مرضیه مهدیلو با محتوای ارزش‌های انقلاب اسلامی در وصیتنامه شهدای مدافع حرم، با حضور سردار فلاح زاده، سردار گنجعلی فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، محمدرضا موحد جانشین فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و مدیران کل صداوسیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی از مسئولان استان و فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح، رونمایی شد.

پایان بخش مراسم پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم، مدیحه سرایی اردستانی در وصف میلاد حضرت زهرا (س) و شهدای مدافع حرم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار