احداث باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان مهریز

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهریز گفت: دومین باغ موزه دفاع مقدس بعد از مرکز استان با همکاری شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج در این شهرستان احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ - 02February 2021

احداث باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان مهریزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «علیرضا ابویی» سخنگوی شورای اسلامی شهر مهریز در نشست برخط (آنلاین) با اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین باغ موزه دفاع مقدس بعد از مرکز استان با همکاری شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج در این شهرستان احداث می‌شود.

ابویی افزود: زمین این باغ موزه در حوالی پارک کوثر پیش‌بینی شده و تاکنون برای انجام طرح هماهنگی لازم بین ناحیه مقاومت بسیج و شورا و شهرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد این باغ موزه به خاطر موقعیت و شرایط خاص آب و هوایی شهرستان برای بازدید و استفاده عموم مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نوجوانان و جوانان گامی موثر و مورد حمایت و همراهی مسوولان اجرایی است.

این مسئول یکی از مطالبات اصلی شهروندان را ساماندهی جاده سنتو در حوزه استحفاظی شهر مهریز به خصوص ورودی منطقه ذکر کرد که برای آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص یافته، ولی کافی نیست و حدود پنج میلیارد تومان نیاز دارد.

ابویی، بودجه پیشنهادی شهردار مهریز به شورای شهر برای تصویب در سال آینده را ۲۶ میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به بودجه سال‌جاری حدود ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد و اگر محقق شود نقش مهمی در توسعه عمرانی و امور فرهنگی و زیربنایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهریز گفت: از این میزان حدود ۷۰ درصد صرف امور عمران شهر و بقیه صرف هزینه‌های جاری  می‌شود و اگر مشارکت مردم در طرح‌ها به خصوص در پرداخت به موقع و فعال عوارض صورت گیرد خیلی از مشکلات مرتفع می‌شود.

ابویی به اهمیت همکاری بخش‌خصوصی و خیران در کنار همراهی مسوولان در اجرای برنامه‌ها و ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مردم اشاره کرد که شورای اسلامی آمادگی واگذاری بخش زیادی از طرح‌ها به علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری را  دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۵ هزار نفر در حوزه شهری زندگی می‌کنند و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

هم اکنون حدود ۳۰ پروژه عمران شهری در مهریز در دست اجراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار