نویسنده و منتقد ادبی بوشهری:

همنوایی دین و ملت ویژه ادبیات‌ انقلاب‌ اسلامی است

«بشیر علوی» با اشاره به اینکه همنوایی دین و ملت ویژه ادبیات‌ انقلاب‌ اسلامی است گفت: ادبیات‌ انقلاب‌ اسلامی به سمت ارزش‌ها سوق پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۴۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ - 02February 2021
هم نوایی دین و ملت ویژه ادبیات‌ انقلاب‌اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «بشیر علوی» نویسنده و منتقد ادبی استان بوشهر امروز در آیین اختتامیه دومین سوگواره شعر عاشورایی «از عرشیان نینوا» در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، مولفه‌های ادبیات انقلاب را برشمرد و اظهار داشت: ادبیات انقلابی اسلامی ما تبدیل به یک نوع گونه ادبی شده است.
 
وی به اهمیت ادبیات عرفانی و غنایی اشاره کرد و گفت: ادبیات انقلاب اسلامی با ویژگی‌های خاص خود به ادبیات این‌ سرزمين اضافه شد.
 
علوی به رشته ادبیات پایداری‌ به عنوان یکی از رشته های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: ادبیات و متون ما از سال ۱۳۵۷ ناگریز هستند که در آثار خود ادبیاتی به نام ادبیات انقلاب ثبت کنند.
 
این نویسنده با بیان اینکه ادبيات انقلاب‌اسلامی شباهت‌هایی با ادبیات‌ عرفانی دارد؛ اما نمادهای انقلاب مردمی و بروزتر است تصریح کرد: ادبیات‌ انقلاب‌اسلامی آرمان‌گرا و مردمی‌ است.
 
وی با اشاره به اینکه هم‌نوایی دین و ملت ویژه ادبیات‌ انقلاب‌اسلامی است گفت: ادبیات‌ انقلاب‌اسلامی به سمت ارزش ها سوق پیدا می کند.
 
علوی ادبیات انقلاب‌ اسلامی را تلفيقی از متون آفاقی و انفسی دانست و بیان داشت: ادبیات‌ انقلاب‌ اسلامی شاداب و پویا در حال حرکت است.
 
این منتقد ادبی، ادبیات انقلاب‌ اسلامی را به شدت امیدوار کننده خواند و خاطرنشان کرد: ادبیات‌ انقلاب‌ اسلامی از فعل‌های قدرتمند بهره برده و همسو با باورهای انقلاب پویا و جاندار است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار