سرلشکر صفوی:

ايران به‌عنوان یک الگوی مستقل و پیشرو در جهان مطرح است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دو رخداد بزرگ پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) یک انرژی عظیمی را در ملت ما و در دستگاه‌های تخصصی ما ایجاد کرد که می‌توانیم یک کشور مستقل و پیشرو و الگو در تمامی جهان باشیم.
کد خبر: ۴۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ - 02February 2021

پیروزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داد می‌توانیم الگویی برای سایرین باشیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به مناسبت ابلاغ و رونمایی از جلد دوم کتاب «آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس» برگزار شد، با اشاره به رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دو رخداد بزرگ پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) انرژی عظیمی را در ملت ما و در دستگاه‌های تخصصی ما ایجاد کرد که ما می‌توانیم یک کشور مستقل و پیشرو و الگو در تمامی جهان باشیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا گفت: از حماسه کادر پزشکی در زمان جنگ تحمیلی و در ادامه آن کادر پزشکی امروز در مبارزه با بیماری کرونا که خودش یک حماسه بزرگ بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

سرلشکر صفوی با اشاره به خدمات کادر درمان در دفاع مقدس افزود: کادر پزشکی در سراسر سال‌های دفاع مقدس در بخش بهداشت، درمان و امداد و انتقال در حوزه مصدومین و مجروحین و مجروحین شیمیایی حضور داشت. حدود دو و نیم میلیون نفر از مردم ما در جنگ تحمیلی شرکت کردند، اینکه این مجروحین را ما از خط مقدم چگونه بیاوریم به اولین بیمارستان صحرایی و از آنجا چگونه کار‌های مقدماتی انجام شود و به عمق کشورمان و به بیمارستان‌هایی در شیراز، اصفهان و تبریز بفرستیم، این خودش یک حماسه بزرگ بود.

وی ادامه داد: حماسه‌هایی که کادر پزشکی در دفاع مقدس آفریدند، در دو جلد کتاب تخصصی آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس گردآوری کرده ایم؛ در این کتاب ها می‌خواهیم دانش و تجربه و فرهنگ و ارزش‌هایی که کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس آفریدند به دانشجویان عزیز‌ی که الان بعید است در سال‌های جنگ بوده باشند و یا حتی یادشان باشد، منتقل کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بیان ضرورت و چرایی انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس هم عنوان کرد: کشور عزیزمان ایران و انقلاب اسلامی و منطقه ما در معرض انواع تهدید‌های طبیعی و انسانی است؛ تهدید‌های طبیعی مانند زلزله، سیل بزرگ و همین بیماری کرونا هستند که یک تهدید است؛ همچنین کشورمان در معرض طمع دشمنان خارجی است. هم موقعیت ژئوپلیتیکی کشورمان هم منابع کشورمان و هم ملت ما در معرض انواع تهدیدات قرار دارند.

وی افزود: برای مقابله با این تهدیدات و اگر خدای‌ناکرده زمانی که تبدیل به بلا و بحران شود و لازم باشد، کادر درمان و پزشکی ما وارد عمل شوند، دانشجو‌های کادر پزشکی، نظام سلامت و دانشگاه‌های ما بایستی الگو‌ها و آمادگی‌هایی را داشته باشند.

سردار صفوی ادامه داد: برای این دو جلد درسنامه، دکتر محققی و بنده به‌عنوان یک معلم دانشگاه و دوستان دیگرمان شاید دو سال وقت گذاشته‌ایم تا تبدیل به درسنامه شده است. ما این درس را در وزارت علوم یک نوع درسنامه و برای وزارت آموزش و پرورش یک جور دیگر و برای دانشجو‌های مختلف علوم پزشکی به نوعی متفاوت درسنامه برای آن مشخص کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار