رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور:

بسیج در حوزه اقتصادی تصدی‌گری نمی‌کند

حسن‌پور گفت: بسیج در بحث اقتصاد تصدی‌گری نخواهد کرد، بلکه به دنبال نظارت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.
کد خبر: ۴۴۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ - 02February 2021

بسیج در بحث اقتصادی تصدی‌گری نخواهد کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامرضا حسن‌پور» رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در نشست خبری افتتاح کارخانه تولید پارچه چادر مشکی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار وزارت صمت و بنکداران پارچه، ۹۰ میلیون متر پارچه مشکی سالانه در کشور مصرف می‌شود.

وی افزود: کارخانه‌ای در شهرکرد زیر نظر سازمان بنیاد مستضعفان، سالانه ۱۰ میلیون متر از پارچه چادر مشکی تولید می‌کند و ۸۰ میلیون متر دیگر از طریق واردات تامین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف عنوان کرد: در چند ماه گذشته روؤسای اتحادیه بنکداران پارچه از کارخانه‌های تولید پارچه چادر مشکی بازدید و کیفیت کالای ایرانی و وارداتی را باهم مقایسه کردند که خوشبختانه محصول ایرانی نسبت به نمونه خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: بسیج اصناف به موضوع تولید چادر مشکی ورود کرد تا از واردات و خروج ارز کلان از کشور جلوگیری شود و تولید در کشور در سال جهش تولید گسترش یابد؛ چون با افتتاح کارخانه‌ها ضمن حمایت از تولید داخلی قیمت کالای نهایی در داخل نیز کاهش پیدا می‌کند.

حسن‌پور یکی از اهداف سازمان بسیج اصناف در سال جهش تولید را کمک به تولید چادر مشکی با کیفیت در کشور و همچنین حمایت، هدایت و نظارت در بخش تولید عنوان و تصریح کرد: ورود بسیج به عنوان جهش تولید برای کاهش واردات و استفاده از توان داخلی بود و بسیج آمادکی دارد در همه مراحل به تولیدکنندگان کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه بسیج در بحث اقتصادی به دنبال تصدی‌گری نیست و با شعار حمایت فعالیت می‌کند، بیان کرد: ۲۱ بهمن سال جهش تولید، آیین افتتاح کارخانه تولید پارچه چادر مشکی با پشتیبانی سازمان بسیج مستضعفان مصداق عینی کمک به جهش تولید خواهد بود و بسیج اثبات کرد همراه با مردم حتی در شرایط کرونایی می‌توان جهش تولید داشت.

حسن‌پور با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین در سال جهش تولید توانست در عرصه مهم جهش تولید یعنی تولید ماسک سفید و تولید پارچه چادر مشکی قدم بردارد، گفت: ۵۰۰ کارگاه بزرگ، متوسط و کوچک در کشور روزانه ۱۷ میلیون ماسک تولید می‌کند و حتی توانستیم پارچه ماسک که در انحصار بود را هم تولید کنیم؛ همه این‌ها را مدیون بکارگیری ظرفیت‌های مردمی با محوریت بسیج هستیم.

در ادامه، «شفیعی» مدیرعامل کارخانه تولید چادر مشکی خوانسار بیان کرد: این کارخانه از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۱ فعال بود و پارچه‌های مختلف در آن تولید می‌شد که به دلیل شرایط سخت اقتصادی، کارخانه در سال ۱۳۹۱ تعطیل شد.

وی افزود: با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق و جهش تولید و کمک سازمان بسیج اصناف این کارخانه در شهریور ماه امسال مجدد بازگشایی شد و در ۲۱ بهمن با ظرفیت تولید پنج میلیون متر پارچه چادر مشکی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل کارخانه تولید پارچه چادر مشکی خوانسار گفت: در فاز اول افتتاح، سالانه پنج میلیون متر پارچه چادر مشکی و در فاز دوم ۱۰ میلیون متر تولید خواهد شد؛ همچنین از ابتدای فاز اول ۲۰۰ فرد به صورت مستقیم در کارخانه فعالیت خواهند کرد که به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها