هنرمند انقلابی استان هرمزگان عنوان کرد؛

ضعف استان هرمزگان در زیر ساخت های فرهنگی/ باید حوزه هنری را ملجا تمامی هنرمندان بدانیم

یک هنرمند انقلابی استان هرمزگان گفت: زیرساختهای فرهنگی استان هرمزگان ضعیف است به طور مثال سینمای انقلاب در هرمزگان تخریب شد که عامل آن اختلافی میان سازمان تبلیغات و حوزه هنری بود، در این زمینه مطالبات هرمزگان باید به نتیجه برسد.
کد خبر: ۴۴۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 02February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،«سجاد امیریان زاده» هنرمند انقلابی استان هرمزگان در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری درخصوص پیشینه انقلاب اسلامی در استان هرمزگان می فرماید:«شاید در میان شهرهای کشورمان به جز بندرعباس، شهری نداشته باشیم که پیشینه دفاعی آن همراه با مبارزه قهرمانانه مردم با خارجیان باشد و اگر هم باشد بسیار محدود است.»

وی ادامه داد: سخنان گوهر بار مقام معظم رهبری،عمق فرهنگ و پیشینه دفاعی مردم هرمزگان را نشان می دهد.

این هنرمند انقلابی افزود: جوانان انقلابی با حضور در محضر فعالین انقلابی، خاطرات دوران جبهه و جنگ در ذهنشان تداعی می شود.

امیریان زاده تصریح کرد: در اوایل دوران انقلاب اسلامی، گروهک های ضد انقلاب درب سپاه فعلی را تکان می دادند، انقلابیون پیرو خط امام صبح ها و گروهک های ضد انقلاب بعدازظهرها شعار سر می دادند. 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز درباره دفاع مقدس می فرماید: رزمندگان سپاه محمد رسول الله رشادت و دلیری های خود را بر زبان می آوردند اما رزمندگان هرمزگانی به دلیل محجوبیت و باحیا بودن، بسیاری از خصوصیات و فعالیتشان در جهاد فی سبیل الله  از آن سخنی بیان نشده است.

هنرمند انقلابی استان هرمزگان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان هرمزگان برای راه اندازی عملیات خیبر (رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) برای شهید موسی درویشی ، فرمانده سپاه جزیره هرمز هواپیما می فرستاد.

امیریان عنوان کرد: جزیره هرمز به واسطه (تعداد شهدا و همچنین مدفن شهیده فاطمه نیک که سال 1366 در مکه به شهادت رسید) به عنوان جزیره ایثار و مقاومت شناخته شد و این اسوه های ماندگار و انقلابی (جزیره هرمز)، سوژه های ناب دفاع مقدس و سوژه های ناب محور مقاومت در استان هرمزگان هستند.

عملیات مقابله به مثل در خلیج فارس

وی تصریح کرد: آمریکا یک شیطان بزرگ برای کشورمان به شمار می آید اما در بسیاری از عملیات ها در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس ضربه مهلکی را بر پیکره دشمنان وارد ساختیم که این ظرفیت مختص استان های ساحلی نظیر بوشهر و هرمزگان است.

این هنرمند انقلابی هرمزگان گفت: تعداد شهدای استان هرمزگان در دفاع مقدس حدود یک هزار و 250 شهید بوده است، سال گذشته به احتساب شهدای گمنام و شهدای ناجا، کنگره 1500 شهید دفاع مقدس در استان هرمزگان برگزار شد. (اولویت ما در استان هرمزگان خلیج فارس بوده است.)

امیریان زاده ابراز کرد: هفته گذشته یک شهید مرزبانی و چندماه گذشته بیش از سه شهید در مجموعه ناجا توسط اشرار به شهادت رسیدند، این نشان از این است که باب شهادت مقاومت و ایثار است.

شهدای ایرباس،سند مظلومیت کشور ایران

وی بیان کرد: سند مظلومیت کشور ایران شامل بمباران شیمیایی سردشت، هواپیما ایرباس، صحرای طبس است. ( تیر سال 1367 هواپیمای ایرباس از مبدا بندرعباس به مقصد دبی در آبهای سرزمینمان مورد هدف قرار گرفت، موارد فوق سند مظلومیت کشور ایران به حساب می آید.)

هنرمند انقلابی هرمزگان ادامه داد: هنرمندان استان هرمزگان در عرصه های مختلف با همت و اراده قوی تلاش کردند تا ما بتوانیم در کشور و استان حرفی  برای گفتن داشته باشیم.

امیریان زاده اضافه کرد: زمانیکه گروه های سرود استان هرمزگان در جشنواره ضامن آهو، حائز مقام می شوند، این موضوع یک دستاورد بزرگ برای حوزه هنری استان هرمزگان به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: ما باید حوزه هنری را ملجا تمامی هنرمندان بدانیم، بنابراین ما به دنبال خط کشی نیستیم بلکه همه ما مولود انقلابیم و در این انقلاب رشد پیدا کردیم.

هنرمند انقلابی هرمزگان تصریح کرد: در فراز و نشیب های انقلاب همواره باید در کنار انقلاب باشیم و در این زمینه، بکارگیری ظرفیت جوانان انقلابی تاثیر گذار است.

امیریان زاده اظهار کرد: دانشنامه فرهنگ و تمدن استان در شورای برنامه ریزی و توسعه به تصویب رسید و تداوم این راه مهم توسط مدیر جوانمان سعید عبدلی زاده رئیس حوزه هنری هرمزگان میسر خواهد شد.

ضعف استان هرمزگان در زیر ساخت های فرهنگی

وی بیان کرد: زیر ساختهای فرهنگی استان هرمزگان ضعیف است به طور مثال سینمای انقلاب در هرمزگان تخریب شد که عامل آن اختلافی میان سازمان تبلیغات و حوزه هنری بود، در این زمینه مطالبات هرمزگان باید به نتیجه برسد.

امیریان زاده گفت: در این برهه از زمان، نقش هرمزگان در جغرافیای فرهنگ، دیدگاه اقتصادی دارد، از آنجایی که استان هرمزگان به عنوان کمربند تزانزیت اقتصادی به حساب می آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سهم هنرمندان ما کجاست؟ موازی کاری هایی در دستگاههای اجرایی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

انتهای پیام/     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار