رئیس حوزه هنری کشور:

صلابت فرهنگی یک جامعه به عمق اجتماعی و تاریخ‌مندی آن است

دادمان گفت: صلابت فرهنگی یک جامعه به عمق اجتماعی و تاریخ‌مندی آن است و قهرمان‌های ما به مثابه یک گنج باید توسط هنرمندان آن شهر استحصال شده و به عنوان یک سوژه دست‌مایه آفرینش‌های ادبی و هنری قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 02February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «ﻣﺤﻤﺪﻣﻬﺪی دادﻣﺎن» رئیس حوزه هنری کشور در آیین معارفه رئیس جدید حوزه هنری هرمزگان اظهار داشت: حوزه هنری یک پاتوق جریان‌ساز انقلاب و کانون اجتماع هنرمندان جوان و انقلابی است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری باید در مدار انقلاب باشد، بیان داشت: عیار توفیق حوزه هنری اثربخشی در احیا هویت و تعمیق روحیه انقلابی است بنابراین اگر در این مسیر به عاقبت بروکراسی دچار شویم اهداف ما در توسعه نهادهای فرهنگی انقلابی به شکست منجر می‌شود.

رییس حوزه هنری کشور گفت: استان هرمزگان با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و وجود جوانان انقلابی و با استعداد در ستاد هنری انقلاب اسلامی، موضوعیت خاصی دارد.

دادﻣﺎن خاطر نشان کرد: صلابت فرهنگی یک جامعه به عمق اجتماعی و تاریخ‌مندی آن است و قهرمان‌های ما به مثابه یک گنج باید توسط هنرمندان آن شهر استحصال شده و به عنوان یک سوژه دست‌مایه آفرینش‌های ادبی و هنری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه نگاه متمرکز در طرح تحول حوزه هنری را یکی از اصول اساسی و راهبردی است به همین دلیل ،استان هرمزگان در این تحول جایگاه ویژه‌ای دارد.

رییس حوزه هنری کشور عنوان کرد: رییس جدید حوزه هنری هرمزگان نیز با کمک مسئولان استان و حمایت‌ها ، مشورت‌ها و با اتکا به هنرمندان انقلابی بیش از پیش این مسیر تحولی را در حوزه هنری ادامه دهد.

تمدن‌سازی انقلاب اسلامی حوزه هنری یک جایگاه استراتژیک است

«ﻣﻴﺜﻢ ﻣﺮادیﺑﻴﻨﺎﺑﺎج» معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور خاطر نشان کرد: حوزه هنری یک پایگاه مهم برای نظام و انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: بدون شک برای راهبرد تمدن‌سازی انقلاب اسلامی حوزه هنری یک جایگاه استراتژیک است و حوزه هنری استان هرمزگان نیز این ظرفیت را دارد.

معاون راهبری حوزه هنری اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که مراکز استانی به عنوان مرجع هنر انقلاب اسلامی تبدیل شوند و مدیران این مهم را مدنظر قرار دهند.

ﻣﺮادی ﺑﻴﻨﺎﺑﺎج افزود: در این چندساله حوزه هنری استان هرمزگان در حوزه انتشارات و جمع‌آوری خاطرات انقلابیون، شهدا و رزمندگان فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها