دیدار سرهنگ «منصور زارع» با مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به همراه «فاطمه ذاکری» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد با «محسن موحدی‌فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۴۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ - 03February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به همراه «فاطمه ذاکری» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد و «ندا دهقانی‌زاده» مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در یزد با «محسن موحدی‌فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار سرهنگ «منصور زارع» با مدیرکل اموزش و پرورش استان یزد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام الله دهه فجر، انتساب سمت جدید محسن موحدی‌فرد را تبریک گفت و بیان کرد: در زمانی که در راهیان نور فعالیت داشتم و در شهر‌های مختلف حضور داشتم برکات بسیار خوبی را از حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در این اردو‌ها می‌دیدیم.

وی ادامه داد: این اردو‌ها تحولات و اثرات بسیار خوبی را روی دانش آموزان، بخصوص دانش آموزان دختر ایجاد می‌کرد، به عنوان کسانی که در آینده به عنوان رکن اساسی تربیت در خانواده محسوب می‌شوند. ما دانش‌آموزانی را داشتیم که آنقدر شور داشتند که کنترل کردن آن‌ها سخت بود، ولی بعد از دو الی سه روز که در منطقه حضور پیدا می‌کردند شبی را به عنوان شب خاطره داشتیم که همان دانش آموزانی که کنترلشان سخت بود به عنوان راوی صحبت می‌کردند، سالن که با وجود تعداد زیادی از دانش آموزان پر شده بود سکوت محض بود و اشک همه شنوندگان از صحبت هایشان سرازیر می‌شد.

دیدار سرهنگ «منصور زارع» با مدیرکل اموزش و پرورش استان یزد

زارع با اشاره به صحبت‌های سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در مورد قضاوت نکردن در مورد ظاهر افراد اضافه کرد: همه دانش آموزان با هر تیپ و ظاهری که هستند دل‌های  پاکی دارند.

وی سپس به برگزاری کنگره شهدای یزد اشاره کرد و افزود: اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد دبیری کمیته تألیفات و تدوین این کنگره را برعهده دارد و علارغم این که خود اداره حفظ آثار در طول سال بایستی ۵۰ عنوان کتاب را چاپ کند کتاب‌های کنگره هم با حکم استاندار یزد به عهده این اداره گذاشته شد، که ۶۰ عنوان کتاب را چاپ می‌کنیم که انشالله تا روز برگزاری کنگره ۴۰ عنوان کتاب چاپ خواهد شد.

منصور زارع اظهار کرد: اداره حفظ آثار فقط در حوزه شهدا کار نکرده بلکه کارگروه‌های مختلفی را از جمله کودک و نوجوان، داستان، رمان و ... ایجاد کردیم و اتفاق خوبی که در این حوزه افتاد این بود که بیشتر از نویسندگان نو قلم استفاده شده است. 

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این نویسندگان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند که بایستی از همین الان روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد که در آینده نویسنده قهاری برای استان باشند و از نویسندگان برتر کشوری که بومی یزد هستند دعوت کردیم و سرپرستی این کار را به عهده آن‌ها قرار دادیم که کار‌ها را ارزیابی کنند.

زارع با بیان اینکه کارگاه‌های نویسندگی زیادی را در اداره حفظ آثار برگزار کردیم افزود: هدف ما نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس است و در این کارگاه‌ها نویسندگان زیادی را آموزش می‌دهیم که عمدتاً دانش آموز هستند.

این مسئول بیان کرد: یکی از پتانسیل‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد موزه دفاع مقدس است و تنها موزه‌ای است که در زیر زمین قرار دارد. صددرصد کار عمرانی این موزه به اتمام رسیده است که در بخش عمرانی ادوات و سخت افزار آماده شده است و در بخش هنری در حال جمع آوری اسناد هستیم.

وی با اشاره به ساخت «کافه کتاب» در موزه که شامل کتاب‌های دفاع مقدس است افزود: دیوار بین موزه و پارک برداشته شده است که مورد استفاده همگان است.

زارع با توضیح قسمت‌های مختلف گالری موزه بیان کرد: به واسطه اهمیت دانش آموزان در ورودی گالری توحید، بخش دبستان شرافت را که در خوزستان مورد حمله قرار گرفته بود بازسازی کردیم و از آنجایی که عمده‌ی بازدیدکنندگان موزه دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند این موضوع را مدنظر قرار دادیم و دبستان شرافت را مثل صحنه واقعی آن بازسازی کردیم که طراح صحنه آن را «حسین هاتفی کیا» طراح صحنه فیلم «کیمیا» به عهده دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و دانش‌آموز به قدری اهمیت دارد و با ارزش است عنوان کرد: بزرگترین کار حجمی موزه‌های سراسر کشور در یزد مبنی بر المان تن و تانک در حال انجام است. مصداق شهید «ذوالفقاری» کوچکترین شهید دفاع مقدس است که تن را در مقابل تانک پیروز نشان می‌دهد که با اراده و اعتقادی که دارد با دست خالی و بدون ادوات پیروز است.

زارع ضمن تشکر از همکاری اداره آموزش و پرورش استان به تشریح برنامه‌های اجرایی این دو اداره پرداخت و بیان کرد: اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد تمام قد در اختیار شما است و از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.

دیدار سرهنگ «منصور زارع» با مدیرکل اموزش و پرورش استان یزد

در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از حضور این مجموعه و بیان اینکه هیچ زمان طول کار در هر حوزه‌ای مهم نبوده بلکه آن چیزی که اهمیت دارد پهنا و عرض کار است اظهار داشت: آرزو می‌کنم که هیچ وقت مدیون خون شهدا نباشیم.   

وی با اشاره به اینکه ما از نسل جنگ و جبهه و شهادت هستیم به بیان خاطراتی از نحوه شهادت همسنگری‌های خود در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: ما آن زمان را درک کردیم و از نسلی هستیم که اگر خدایی ناکرده کوتاهی کنیم جرم نابخشودنی خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار