مروری بر زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمود اورنگی»

شهید «محمود اورنگی» پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سراننجام در تاریخ 6 آبان‌ماه 1363 در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ - 03February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمود اورنگی» در سال 1340 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سراننجام در تاریخ 6 آبان‌ماه 1363 در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «محمود اورنگی» در سال 1340 در تبریز چشم به جهان گشود. وی از دوران کودکی پاک و مذهبی بود. در دوران تحصیل علاقه خاصی به درس داشت و همزمان در فعالیت‌های محلی و مسجد تلاش می‌کرد. رفتارش خیلی خوب و صمیمی بود و همه به او ارزش و احترام خاصی قائل بودند.

همیشه آرزوی شهادت داشت و پس از شهادتش متوجه می‌شوند که پشت عکس‌هایش اسم خود را شهید محمود نوشته است. به امام خمینی (ره) علاقه خاصی داشت و از نزدیک موفق به دست بوسی امام (ره) شده بود.

این شهید والامقام پس از عضویت در سپاه و طی دوره‌های آموزش به عنوان مسئول اطلاعات و عملیات سپاه تبریز و همچنین فرمانده گروهان و سپس فرمانده گردان خدمات موثری ایفا نمود.

در آموزشگاه سیدالشهداء(ع) نیز مدتی به عنوان مربی تاکتیک مشغول آموزش رزمندگان اسلام بود و در نهایت با مسئولیت فرماندهی گردان ضربت تیپ 110 شهید بروجردی در منطقه سردشت در تاریخ 6 آبان‌ماه 1363 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

من با امام خمینی میثاق بسته‌ام و به او وفادارم، زیرا که او به اسلام و قرآن وفادار است و اگر چندین بار مرا بکشند و زنده‌ام کنند، دست از او نخواهم کشید.

خاطرات، پدر شهید:

همیشه به نماز اول وقت و رعایت حجاب سفارش می‌کرد. سادگی را در زندگی قبول داشت. در تیراندازی و تکواندو مهارت زیادی داشت و می‌گفت فرمانده باید از همه آماده‌تر باشد. روزی به یکی از بچه‌ها می‌گوید که سکه‌ای را در دستش بگیرد تا او با تیر یزند که این کار را انجام می‌دهد. وقتی از آن رزمنده سوال می‌کنند که چرا قبول کردی که سکه را در دستت بگیری؟ گفته بود که من به آقا محمود اعتماد کامل داشتم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار